سنا - نام شرکت فولاد خوزستان به عنوان چهارصد و سی و هفتمین شرکت پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بورس اوراق‌بهادار تهران درج شد.

شرکت فولاد خوزستان در بخش «ساخت فلزات اساسی» گروه و طبقه «ساخت آهن و فولاد اساسی» با کد۱۷-۱۰-۲۷ و نماد«فخوز«Fekhoz» فعالیت می‌کند. این شرکت در ۲۵ آذر ۱۳۶۷ با نام صنایع فولاد اهواز در اداره ثبت شرکت‌های اهواز به ثبت رسیده و بهره‌برداری آن از سال ۱۳۷۰ آغاز شده است.

در سال ۱۳۷۴ نام آن از صنایع فولاد اهواز به فولاد خوزستان تغییر یافت.

مرکز اصلی آن در اهواز واقع است و شعبه دیگری ندارد. موضوع فعالیت شرکت فولاد خوزستان، عملیات ذوب و ریخته‌گری و نورد فلزات آهن و فولادهای آلیاژی برای تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد و اجرای همه عملیات‌هایی که برای دستیابی به این اهداف ضروری است. کمک و مساعدت به موسسات فرهنگی، آموزشی، ورزشی و نهادهای دولتی و غیردولتی نیز جزو بندهای موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه آن است.

سرمایه کنونی شرکت ۲‌هزار و ۱۹۲‌میلیارد ریال منقسم به د۲‌میلیارد و ۱۹۲‌میلیون سهم ‌هزار ریالی است و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با ۹۰‌درصد، سازمان تامین اجتماعی با ۸/۳‌درصد، سازمان بازنشستگی کشوری با ۶/۳‌درصد، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با ۲/۱‌درصد، سازمان بیمه خدمات درمانی با ۸/۰‌درصد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۶/۰‌درصد و صندوق ذخیره فرهنگیان با ۱۴/۰‌درصد ترکیب سهامداران این شرکت را تشکیل می‌دهند.

بنابر اعلام روابط‌عمومی بورس اوراق‌بهادار تهران تاریخ دقیق عرضه سهام این شرکت پس از دریافت گزارش حسابرسی بودجه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۸۶ و عملکرد واقعی سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۸۶ اعلام می‌شود.