گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته تحت‌تاثیر اصلاح شاخص و محاسبه مجدد تاثیر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگی و بازگشایی نماد ایران‌خودرو با افت ۱۲۸واحدی مواجه شد.

در بازار دیروز شاخص، در ابتدای بازار به دلیل اصلاح شاخص و دخالت دادن نماد‌های حذف شده در روزهای قبل ۱۲۷ واحد افت را ثبت کرد. این افت با بازگشایی نماد ایران‌خودرو و تاثیر منفی ۲/۲۵واحدی این نماد و به‌رغم تاثیر مثبت ۴/۱۹ واحدی عرضه ۱۷میلیون سهام فولاد مبارکه به ۱۲۸واحد در ساعت ۱۱ و ۴۸ دقیقه رسید. امری که به‌رغم تحولات رخ داده در بازار تا پایان معاملات بر تابلو ثابت ماند. در بازار دیروز در ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه نماد صندوق بازنشستگی، شاهد دادوستد یک بلوک یک‌میلیون سهمی در نرخ یک‌هزار و ۸۰۰ریال بود.

در ساعت ۱۰ و ۵۸ دقیقه نیز نماد صندوق بازنشستگی مجددا دادوستد یک بلوک ۸۱۰هزار سهمی را تجربه کرد. معاملات صندوق بازنشستگی و رشد قیمتی این نماد، ۲واحد نیز بر شاخص تاثیر مثبت داشت که توسط سیمان تهران و تاثیر منفی ۸۸/۱واحدی خرید بخشی از صف فروش این شرکت خنثی شد. در ساعت ۱۱ و ۴۳دقیقه نیز نماد جام‌دارو دادوستد یک بلوک ۳۹۹هزار سهمی‌ را در نرخ ۲هزار و ۳۵۸ریال تجربه کرد.

شاخص بدون تحول دیگری در پایان بازار دیروز، در نهایت با ۵/۱۲۸واحد افت به کار خود در بازار دیروز خاتمه داد تا شاخص در عدد ۹هزار و ۱۰۶واحد به تعطیلات پایان هفته برسد.