فارس- زمان عرضه سهام تا سقف ۵درصد از سهام چهارمین شرکت مشمول اصل ۴۴ به دلیل عدم ارائه بودجه سال ۸۶ فولاد خوزستان مشخص نیست.

زمان عرضه ۱۰۹میلیون سهم فولاد خوزستان در حالی ۱۴ مردادماه اعلام شده بود که مدیرعامل شرکت بورس زمان عرضه چهارمین شرکت مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی را منوط به ارائه بودجه سال ۸۶ دانسته است. براساس این گزارش، در حساب‌های دفتری شرکت فولاد خوزستان، سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معاون (ایمیدرو) به عنوان سهامدار اصلی و ۹۰درصدی این شرکت ۱۰۰میلیاردتومان بدهی دارد که به گفته ایرج اکبریه مشاور وزیر صنایع از این مبلغ ۷۶میلیارد تومان از محل دریافت سود سال گذشته پرداخت شده و ۲۴میلیاردتومان باقی مانده نیز به صورت نقدی و یا در قبال واگذاری اسکله بندر امام به فولاد خوزستان ظرف چند ماه آینده پرداخت خواهد کرد.

این گفته هرچند قابل استناد است، اما از دیدگاه شرکت سهامی بورس که مسوولیت پذیرش و عرضه سهام شرکت‌ها را به عهده دارد تا حل و فصل مستند و ثبت موارد در حساب و ترازنامه شرکت، عرضه سهام فولاد خوزستان مقدور نخواهد بود. مسوولان شرکت بورس عنوان می کنند که درج گزارش پذیرش و عرضه سهام این شرکت در کمترین زمان انجام خواهد شد، به شرطی که موضوع طلب ۱۰۰میلیارد تومانی فولاد خوزستان از ایمیدرو، همچنین عملکرد واقعی ۳ماهه سال ۸۶ و ارائه گزارش حسابرسی بودجه کاملا روشن و شفاف و در دفاتر آن به ثبت و ارائه شود. با این اوصاف باید دید که این موضوع از این طریق قانونی حل خواهد شد یا با پا درمیانی ریش سفیدان این مشکل حل و سهام چهارمین شرکت مشمول اصل ۴۴ عرضه خواهد شد. در هر حال باید گفت که زمان عرضه سهم این سهم نامعلوم است.