گروه بورس- شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در نظر دارد، سرمایه خود را به میزان ۱۰۲درصد افزایش دهد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی صاحبان سهام (به ترتیب به میزان ۸۰/۶۹ و ۲۰/۳۰درصد) صورت می‌گیرد. شایان ذکر است که مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت در ۲۶ اسفند ۸۵ (پس از سه مرتبه اعلام تنفس) تشکیل شد، ولی با توجه به نظر سهامداران عمده مبنی بر زمان بیشتر برای بررسی افزایش سرمایه، مقرر شد این مجمع بدون اخذ نتیجه خاتمه یافته و پس از انجام بررسی‌های لازم و اعلام آمادگی از جانب سهامداران نسبت به دعوت مجدد مجمع اقدام لازم به عمل آید. «غپاک» درآمد هرسهم امسال را با ۸۸میلیارد و ۷۷۳میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۷۴۹ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «غپاک» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره لبنیات پاک در نظر دارد، مبلغ ۷۲۵ریال به ازای هرسهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین مبلغ ۲۵میلیارد و ۸۷۷میلیون ریال (۲۹۱ ریال به ازای هر سهم) معادل ۲۹درصد از کل سود سال مالی ۸۶ بابت درآمد سرمایه‌گذاری‌ها (سود شرکت‌های پاک‌آرا، پاکسار، پاک‌پی و سپهان) در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که مبلغ ۲۶۰۶۴میلیون ریال (۲۹۴ ریال به ازای هر سهم) معادل ۴۵درصد از کل سود سال مالی ۸۵ بابت درآمد سرمایه‌گذاری‌ها (سود شرکت‌های پاک‌آرا، پاکسار، پاک‌پی و سپهان) بوده است.