گروه بورس- سرمایه‌گذاری غدیر درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذرماه امسال را با ۶هزار و ۷۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۹۴ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، پیش‌بینی عملکرد «وغدیر» برای سال مالی منتهی به آذر ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۱۶درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۶۰درصد کاهش، سود عملیاتی ۲۵درصد افزایش، هزینه‌های مالی ۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۷درصد افزایش نشان می‌دهد. مطابق بند ۸ گزارش حسابرس برای صورت‌های مالی سال منتهی به ۳۰/۹/۸۵، «طی سال مالی مورد گزارش تعداد ۹/۴۹۹میلیون سهم شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان متعلق به شرکت از طریق بورس فروخته شده و بعد از سال مالی مورد گزارش به طور غیرمستقیم خریداری شده است.

انجام معامله مذکور منجر به شناسایی سود حاصل از فروش سهام به مبلغ ۱۴۰۳میلیارد ریال شده است.سود حاصل از فروش سهام در سال‌جاری و سال قبل به ترتیب معادل ۶۹ و ۷۵درصد سود شرکت اصلی است. مطابق تبصره یک ماده۱۱ اساسنامه شرکت، خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت برای تکمیل مانده حساب اندوخته مخصوص و مازاد به حساب اندوخته سرمایه‌ای منظور و هر زمان که مبلغ آن به میزان ۵۰درصد سرمایه ثبت شده رسید با نظر مجمع افزایش سرمایه داده شده و به سرمایه اضافه می‌شود.براساس بند ۲-۲ گزارش حسابرس مستقل درباره اطلاعات مالی پیش‌بینی شده «مبلغ ۱۲۸میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در ارتباط با اعلام سود سهام شرکت پتروشیمی اوره و آمونیاک غدیر برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۸۶ پیش‌بینی شده است.درآمد فوق با فرض تغییر سال مالی شرکت مذکور به تاریخ قبل از تاریخ ترازنامه شرکت مورد گزارش تحقق خواهد یافت، ضمنا شرکت فوق‌الذکر تاکنون راه‌‌اندازی نشده است.»همچنین براساس بند ۳ گزارش یاد شده، «درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان با توجه به مدارک ارائه شده و با فرض اعلام آن به سازمان بورس و اوراق بهادار بر مبنای هر سهم ۹۶۰ریال پیش‌بینی شده است. یادآوری می‌شود، درآمد هر سهم اعلام شده توسط شرکت مذکور براساس آخرین گزارش حسابرس مستقل (دوم اسفندماه ۱۳۸۵)، مبلغ ۶۰۱ریال است.