گروه بورس- هیات‌مدیره کمباین‌سازی ایران در نظر دارد ۸۰درصد سود را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه امسال پیشنهاد کند.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «تکمبا» درآمد هر سهم امسال را با ۱۱۹میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۴۴ریال پیش‌بینی کرده است. پیش‌بینی عملکرد کمباین‌سازی ایران برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی ‌درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۳۰بهمن‌ ۸۵ با سرمایه ۶۵۸۵۰میلیون ریال مبلغ ۹۸۹ریال و با سرمایه ۱۱۹۶۸۶میلیون ریال در ۲۶خرداد ۸۶ مبلغ ۶۴۵ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را، عدم شمول معافیت مالیاتی افزایش سرمایه اعلام کرده است.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و صورت‌جلسه هیات‌مدیره در ۹خرداد ۸۶، سرمایه شرکت از مبلغ ۶۵۸۵۰میلیون ریال به مبلغ ۱۱۹۶۸۶میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است.

فروش «تکمبا» فصلی بوده و در سه ماهه چهارم کامل می‌شود. ضمنا فروش‌های یارانه‌ای تعهدی، به طور عمده در سه ماهه اول سال بوده و در نتیجه میزان تحقق پیش‌بینی در ۳ماهه اول سال متناسب با پیش‌بینی کل سال نبوده و در ماه‌های بعدی سال جبران می‌شود.

کمباین‌سازی طرح توسعه و تکمیل کارخانه با برآورد سرمایه‌گذاری ۸۳میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال، هزینه‌های انجام شده تاکنون مبلغ ۲۲میلیارد و ۷۵۱میلیون ریال، با ۲۷درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۷ را در دست اجرا دارد.