گروه بورس- شرکت شهد ایران در بهار امسال از فروش محصولات خود بیش از 88میلیارد ریال درآمد کسب کرد.
براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، شرکت «غشهد» فروش سال‌جاری را مبلغ ۲۹۷میلیارد و ۱۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره یاد شده ۳۰درصد از این رقم را پوشش داد.این شرکت در همین دوره مبلغ ۵۶ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. «غشهد» پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی جاری را با سرمایه ۱۲۵میلیارد ریال مبلغ ۱۷۸ریال اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «غشهد» برای سال مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 25درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 24درصد افزایش، سود عملیاتی 14درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 30درصد افزایش نشان می‌دهد.
شرکت اعلام کرده است که افزایش سرمایه به میزان ۲۸میلیارد از محل سود انباشته و سود سال مالی ۸۵ (مبلغ ۲۰میلیارد ریال) و سود سال مالی ۸۶ (مبلغ ۸میلیارد ریال) را در دست بررسی دارد. شرکت در تاریخ ۱۹مهر ماه ۸۵ اعلام کرده بود که افزایش سرمایه به مبلغ ۲۵میلیارد ریال از محل سود انباشته و سود سال مالی ۸۵ را در دست بررسی دارد.
درآمدهای متفرقه پیش‌بینی شده سال مالی 86 به مبلغ 4میلیارد و 50میلیون ریال (32ریال به ازای هر سهم و معادل 18درصد سود خالص) ناشی از فروش آلبالو استحصالی از واحد شماره دو به مبلغ دومیلیارد ریال، سود حاصل از سپرده بانکی به مبلغ 300میلیون‌ریال، درآمد حاصل از جوایز صادراتی به مبلغ یک‌میلیارد ریال و سایر درآمدهای متفرقه به مبلغ 750میلیون ریال اعلام شده است.
همچنین درآمدهای متفرقه پیش‌بینی شده سال مالی ۸۵ به مبلغ ۱۰میلیارد و ۶۱۴میلیون ریال (۸۵ریال به ازای هر سهم و معادل ۶۰درصد سود خالص) ناشی از فروش آلبالو استحصالی از واحد شماره دو به مبلغ ۳میلیارد و ۲۷۱میلیون ریال، سود حاصل از سپرده بانکی به مبلغ ۸۶۴میلیون‌ریال، سود حاصل از تولیدات کارمزدی به مبلغ ۳۸۹میلیون ریال، درآمد حاصل از جوایز صادراتی به مبلغ ۳میلیارد و ۶۸۶میلیون ریال و سایر درآمدهای متفرقه به مبلغ دومیلیارد و ۴۰۴میلیون ریال اعلام شده است.