فارس - مدیرعامل شرکت بورس گفت: در سه ماهه اول سال ۸۶ درآمد شرکت بورس نسبت به مدت مشابه سال قبل از محل ارائه خدمات به کارگزاران ۳۳‌درصد کاهش یافته است. علی رحمانی، ابراز داشت: این کاهش درآمد شرکت بورس ناشی از تغییر نرخ ارائه خدمات بوده و انتظار می رود شرکت های کارگزاری از محل صرفه جویی کاهش پرداخت به شرکت بورس شبکه کارگزاری را توسعه دهند تا از این طریق امکان دسترسی بیشتری از سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه فراهم شود.

رحمانی افزود: بر اساس این تغییرات مقرر شد که دیگر ۱۰‌درصد کارمزد کارگزاران دریافت نشود و به جای آن ۵‌درصد معاملات کارگزاران تا سقف ۵۰‌میلیون به عنوان کارمزد دریافت شود.

وی ادامه داد: سقف این معاملات برای شرکت‌های کارگزاری که دارای تالار اختصاصی هستند، ۳۰‌میلیون تومان و به ازای هر کارگزار فعال در تالار اختصاصی ۱۰‌میلیون تومان کاسته خواهد شد.رحمانی در خصوص سود هر سهم شرکت برای سال ۸۶ ابراز داشت: پیش‌بینی سود هر سهم شرکت بورس با توجه به این تغییرات هنوز مشخص نشده و این سود در اواخر مرداد ماه اعلام می‌شود. وی افزود:شرکت بورس در سه ماه اول سال ۸۶ مبلغ ۴۳ ریال را محقق کرده که اطلاعات جزئی عملکرد سه ماهه منتشر شده است.