تولید انواع سیمان حفاری چاه‌های نفت، سیمان میکروسیلیسی و سیمان خاکستری برای اولین بار توسط کارخانه سیمان ماهنشان تولید خواهد شد. مهندس سید مهدی قریشی، مدیرعامل سیمان ماهنشان با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر این نوع سیمان در ایران تولید نمی‌شود و بخش زیادی از نیاز کشور به این نوع سیمان‌ها از خارج وارد می‌شود. وی با بیان اینکه هدف ما تولید سالانه ۴۰۰هزار تن سیمان نفت، میکروسیلسی و خاکستری است که این میزان تولید بخشی از نیاز کشور را تامین خواهد کرد، وی افزود: همچنین با احداث دومین خط تولید در بروجرد تحت عنوان سیمان نفت بروجرد که حدود ۴۵۰هزار تن ظرفیت تولید سالانه خواهد داشت، نیاز کشور از این بابت تامین و کشور به خودکفایی خواهد رسید.

مهندس قریشی در خصوص مبلغ برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز پروژه گفت: کل مبلغ پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه حدود ۶۰میلیارد تومان است که از این مبلغ ۳۰درصد را سرمایه‌گذاران که شامل چهار شرکت فعال در زمینه ساخت کارخانجات سیمان و یک شرکت سرمایه‌گذاری خارجی هستند، پرداخت می‌کنند و مابقی از طریق تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.

مهندس قریشی وجود معادن غنی آهک را از مزیت‌های منطقه ماهنشان برای راه‌اندازی کارخانه سیمان دانست و تاکید کرد: عدم وجود کارخانه سیمان تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری این شهرستان، وجود پروژه‌های ملی و زیربنای متعدد در این منطقه در آینده نزدیک مانند صنایع روی، فولاد، وجود آب و اراضی کافی و دسترسی به راه‌های بین‌المللی کشور، بخشودگی مالیاتی این منطقه تا ۱۰ سال آینده و پایین بودن دودرصد سود بانکی در آن و وجود نیروی کار فراوان و تحصیلکرده در منطقه از دیگر خصوصیاتی است که این منطقه را می‌توان برای سرمایه‌گذاری مناسب ارزیابی کرد.

وی افزود: این پروژه در زمان ساخت برای ۲۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد و در زمان بهره‌برداری و راه‌اندازی برای حدود یک‌هزار نفر به طور خالص مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال می‌کند.

قریشی سودآوری این پروژه و برگشت سریع سرمایه‌گذاری را از مشخصات این طرح دانست و افزود: بازگشت سرمایه سهامداران حداکثر طی ۵/۲ سال بعد از شروع بهره‌برداری و بازگشت کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده حداکثر ۵/۵ سال پس از شروع بهره‌برداری خواهد بود. همچنین وام‌های بانکی طی ۷ سال پس از شروع بهره‌برداری بازپرداخت می‌شوند.

مهندس قریشی همچنین از واگذاری سهام سیمان ماهنشان به مردم خبر داد و تاکید کرد: به پیشنهاد دکتر جهرمی، وزیر کار و همچنین نماینده مردم ماهنشان در مجلس مقرر شد بخشی از سهام این شرکت به مردم واگذار شود. مدیرعامل سیمان ماهنشان افزود: زمان پذیره‌نویسی این پروژه که قبل از پایان تابستان خواهد بود، از طریق جراید کثیرالانتشار اعلام خواهد شد.