گروه بورس - پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال سیمان صوفیان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۳۴درصد کاهش نشان می‌دهد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۳۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص، مبلغ ۵۳۹ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «سصوفی» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴درصد افزایش و سود عملیاتی ۱۳درصد کاهش نشان می‌دهد.شرکت دلایل تغییرات را کاهش مقدار تولید و فروش ناشی از توقف خط۳ تولید به مدت ۴۵ وز جهت نصب ماشین‌آلات طرح توسعه و افزایش ظرفیت، عدم افزایش نرخ فروش، کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و کاهش مالیات اعلام کرده است.

مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی ۳ و ۴ کارخانه را (که مجموع ظرفیت تولید شرکت را از ۴۶۰۰تن به ۷هزار تن کلینکر در روز می‌رساند) در دست اقدام دارد.

کل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح حدود ۱۴۱۲میلیارد ریال پیش‌بینی شده که تاکنون مبلغ ۱۱۵۰میلیارد ریال در این رابطه سرمایه‌گذاری شده است و برآورد می‌شود طرح در نیمه اول سال ۸۷ به بهره‌برداری برسد.

شرکت قبلا کل مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز جهت اجرای طرح را به ترتیب مبلغ ۹۹۲میلیارد ریال و مبلغ ۱۱۳۱میلیارد ریال و زمان بهره‌برداری را نیمه اول سال ۸۶ و طی اطلاعات ارسالی ۲۷ فروردین ۸۶، کل مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای طرح را مبلغ ۱۳۶۴میلیارد ریال و زمان بهره‌برداری را نیمه دوم سال ۸۶ اعلام کرده بود که دلایل تغییرات در خصوص برآورد مبلغ سرمایه‌گذاری مورد نیاز را اعلام نکرده است.