گروه بورس - پیش‌بینی درآمد هر سهم «وبیمه» برای سال مالی منتهی به تابستان امسال ۳۱ ریال کاهش به طور خالص مبلغ ۱۲۱ ریال اعلام شده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران «وبیمه» با ۷۵۰میلیارد ریال سرمایه قبلا درآمد هر سهم سال مالی مزبور را

۱۵۲ ریال پیش‌بینی کرده بود.

شرکت دلایل تعدیل اخیر را عمدتا کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از اعلام کاهش سود قابل تقسیم برخی شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی، کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به کاهش ارزش جاری برخی سهام موجود در سبد سهام بورسی و افزایش سود حاصل از سایر فعالیت‌ها ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری‌ در اوراق مشارکت عنوان کرده است.

در نظر دارد ۸۰درصد سود پیش‌بینی شده سالانه را جهت تقسیم به مجمع عموم عادی سالانه پیشنهاد کند.

همچنین براساس اطلاعات دریافتی از شرکت در پایان دوره منتهی به پایان خرداد ماه امسال ارزش بازار شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی مبلغ ۱۸۹۴۴۳میلیون ریال کمتر از بهای تمام شده آنها بوده است. پیش‌بینی عملکرد «وبیمه» برای سال مالی منتهی به شهریور ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۴درصد افزایش، سود (زیان) حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ ۲۱۸۱۸میلیون ریال افزایش، سود عملیاتی ۱۰۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۳۸درصد افزایش یافته است.

مطابق اطلاعات دریافتی درآمدهای متفرقه سال مالی ۸۶ به مبلغ ۱۱۵۰۰میلیون ریال (معادل ۱۳درصد از سود پس از کسر مالیات) بابت پیش‌بینی سود حاصل از فروش ساختمان دفتر مرکزی شرکت است که مقرر شده است به منظور استفاده بهینه از دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت و جایگزینی آن با یک دستگاه ساختمان اداری دیگر به فروش برسد.