گروه بورس - داروسازی جابرابن حیان با ۶۴ریال افزایش درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۱۱۰۱ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار تهران، شرکت قبلا با ۱۸۹میلیارد ریال سرمایه درآمد هر سهم خود را ۱۰۳۷ریال پیش‌بینی کرده بود که دلایل تعدیل را انعقاد قرارداد فروش سرم و انواع قرص، افزایش قیمت برخی محصولات و افزایش قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌ها عنوان کرده است. پیش‌بینی عملکرد داروسازی جابرابن حیان برای سال‌مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۴۹درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۵۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۶۰۰ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه

پیشنهاد کند.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۰/۰۳/۸۶ سرمایه شرکت از مبلغ ۱۲۶میلیارد ریال مبلغ ۱۸۹میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل سود انباشته افزایش یافته است.

درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌مالی ۸۶ مبلغ ۴۰میلیارد و ۲۴۶میلیون ریال (۲۱۳ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۹درصد از کل سود خالص می‌باشد. این مبلغ در سال‌مالی قبل ۳۲میلیارد و ۹۷۸میلیون ریال (۲۶۲ریال به ازای هر سهم) معادل ۲۱درصد از کل سود خالص دوره بوده است.

داروسازی جابرابن حیان تا پایان دوره ۳ماه منتهی به خردادماه با تحقق ۱۵۱ریال سود به ازای هر سهم معادل ۳۰درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داده است.

همچنین درآمد حاصل از فروش داروسازی جابرابن حیان تا پایان خردادماه معادل ۱۷۳میلیارد و ۲۷۱میلیون ریال بود که ۱۹درصد بودجه این شرکت را محقق کرده است.