مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران‌تایر (سهامی‌عام) صبح روز شانزدهم تیرماه سال‌جاری در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، ریاست این جلسه برعهده علی محمد حریری نماینده بنیاد مستضعفان بود، حسین فروغی امجد از صندوق بازنشستگی و علی علامه‌راد از سرمایه‌گذاری ملی نیز ناظران مجمع بودند. بنابراین گزارش، مهندس امت‌علی، مدیرعامل شرکت در مجمع به قرائت گزارش هیات‌مدیره پرداخت و از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت سخن گفت.
مدیرعامل ایران‌تایر در بخشی از اظهاراتش در مجمع گفت: پروژه 5هزار تنی تایرهای رادیال‌سیمی ایران تایر به منظور گشایش اعتبار ماشین‌آلات و تجهیزات از سوی بانک ملی در دست بررسی است.
به گفته وی، گشایش اعتبار دانش فنی پروژه مزبور از محل افزایش سرمایه سال گذشته انجام شده است.مهندس امت‌علی افزود: ایران‌تایر علاوه بر پروژه ۵هزار تنی استیل بلت (رادیال‌سیمی) دو پروژه ۲۵۰۰ تنی هم برای سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ پیش‌رو دارد که مجموعا حجم این پروژه طی مدت ۳ سال آینده به ده‌هزار تن خواهد رسید.
وی افزود: ایران تایر در نظر دارد با همکاری بنیاد مستضعفان پروژه تولید تایرهای رادیال‌سیمی به ظرفیت 20هزار تن در شرکت لاستیک خوزستان را تا سال 1389 عملیاتی کند.
پس از اظهارات مهندس امت‌علی، گزارش بازرس قانونی قرائت شد.
سپس مهندس امت‌علی با سعه صدر و حوصله به سوالات سهامداران پاسخ گفت که موجب شد زمان برگزاری مجمع طولانی‌تر شده و به 3 ساعت افزایش یابد.
سهامداران شرکت ایران تایر پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، صورت‌های مالی شرکت، ترازنامه و برنامه و بودجه سال ۸۶ را مورد تصویب قرار دادند، ضمن اینکه مقرر شد که به ازای هر سهم ۷۵۰ریال سود خالص تقسیم شود.
انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی از دیگر مصوبات مجمع این شرکت بود.
تولید و فروش:
تولید: تولید شرکت در سال 85 بالغ 28901 تن بوده که 11درصد بالاتر از بودجه پیش‌بینی شده و 6درصد بیشتر از سال قبل و به شرح جدول شماره یک می‌باشد.
ضایعات شرکت نیز در سال مالی مورد گزارش ۶۳/۱درصد (سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۸۴، ۴۹/۱درصد) بوده است.
فروش: فروش محصولات در سال مالی مورد گزارش و روند افزایش آن به شرح شماره دو می‌باشد: