«تولید دارو»، از کیش تا پاریس دفتر دارد

گروه بورس- مجید اسکندری: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تولید دارو (سهامی عام) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولیددارو با حضور ۹۶/۹۸درصد سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد. در این جلسه دکتر امجدی، مدیرعامل شرکت با اشاره به مشکلات مالی شرکت که منجر به انتقال آن به تابلوی چهارم شد، گفت: شرکت در سال ۸۵ به‌رغم مواجهه با مشکلاتی از قبیل کم بودن نسبت بهای تمام شده به فروش، عدم تامین به موقع مواد اولیه داخلی و مواد بسته‌بندی، عدم وصول بودجه تولید و فروش توانست به رشد قابل توجهی در زمینه سود ناویژه و فروش محصولات دست یابد.

وی با اشاره به بدهی شرکت به بانک‌ها و شرکت‌ها که در سال گذشته حدود ۳۶میلیارد تومان بوده گفت: این بدهی به بانک‌های پارسیان، صنعت و معدن، ملت، ملی و شرکت‌های معاهد وحدت و کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده که مقدار زیادی از آنها تسویه شده است. مدیرعامل تولید دارو سپس گفت: علاوه بر موارد یاد شده، شرکت به میزان یک‌میلیارد و ۲۳۷میلیون تومان نیز تعهدات مالی دارد که باید ماهیانه مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان پرداخت کند، البته بدهی‌های شرکت تا آبان‌ماه تسویه می‌شود.

از سوی دیگر شرکت به منظور اصلاح سیستم فاضلاب، اصلاحات GMP و بازنشستگی پرسنل نیاز به مبلغ پنج‌میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان دارد که باید در سال‌جاری به کار گرفته شود.

امجدی در خصوص اقدامات شرکت برای رفع مشکلات موجود گفت: تولیددارو از «کیش تا پاریس» دارای دفاتر متعددی است که شرکت قصد واگذاری این دفاتر را دارد، همچنین روند فروش اموال و دارایی‌های مازاد شرکت تسریع یافته و شرکت‌های زیرمجموعه نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به عدم وجود اهرم حمایتی مالی از سهامداران عمده شرکت خواست به منظور ادامه روند تولید و فعالیت این مجموعه، شرکت را یاری دهند.

به نوشته خبرنگار ما، بنیاد ۱۵خرداد و سرمایه‌گذاری البرز از سهامداران عمده این شرکت هستند.

رادیاتور ایران ۱۶ریال سود داد

گروه بورس زهرا مجتهد،در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت رادیاتور ایران مبلغ ۱۶ریال سود به ازای هر سهم تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته در جلسه یاد شده که ریاست آن بر عهده مهندس قلعه‌بانی بود، مهندس شیخ‌الاسلام مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران گزارش هیات‌مدیره را به استماع سهامداران رساند.گزارش هیات‌مدیره این شرکت حاکی از مبلغ ۱۵میلیارد و ۷۴۶میلیون ریال سود قابل تخصیص برای سال مالی ۸۵ است. این در حالی است که در سال مالی قبل این شرکت بیش از ۱۷میلیارد ریال زیان کنار گذاشت.

بر جلسه مجمع رادیاتور ایران آقای رفیعی نماینده سرمایه‌گذاری تدبیر و خانم فریبا حشمتی نماینده سرمایه‌گذاری صنعت نفت نظارت کردند.دبیر جلسه مهندس حیدری بود.

لامپ پارس ۳۵۵ ریال سود تقسیم کرد

گروه بورس- علیرضا باغانی، مجمع عمومی عادی شرکت لامپ پارس شهاب با حضور ۹۳درصد از سهامداران روز چهاردهم تیر ماه، در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ریاست این جلسه برعهده هوشنگ دادوش، نظارت آن هم برعهده آقای میهمن‌دوست و ماهرو بود و آقای آذر بهرام مدیرعامل هم دبیر این جلسه بود.

در مجمع لامپ پارس شهاب پس از قرائت گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، صورت‌های مالی و ترازنامه شرکت تصویب و مقرر شد که به ازای هر سهم ۳۵۵ ریال سود نقدی تقسیم شود.

انتخاب موسسه حسابرسی فراز مشاور نیز از دیگر مصوبات مجمع این شرکت بود.

تصویب صورت‌های مالی ابریشم کاشان

گروه بورس- مجمع عمومی عادی سالانه مخمل و ابریشم کاشان ۹تیرماه برگزار شد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، صورت‌های مالی این شرکت در حالی به تصویب مجمع سالانه مخمل و ابریشم کاشان رسید که زیان انباشته آن در پایان سال مالی ۸۵ بالغ بر مبلغ ۴۰۵میلیارد و ۸۰۷میلیون ریال بود.

همچنین زیان پس از کسر مالیات و زیان انباشته ابتدای دوره مخمل و ابریشم کاشان به ترتیب ۷۳۴۹۸میلیون ریال و ۲۶۷۹۲۶میلیون ریال شد.

تصمیمات مجمع «حرهشا»

گروه بورس- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت رهشاد سپاهان برای هر سهم مبلغ ۵۰۰ریال درآمد نقدی تصویب کرد.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، مجمع سالانه این شرکت با حضور اکثریت سهامداران و ریاست مهدی نوری در اصفهان برگزار شد.

براین اساس سود پس از کسر مالیات رهشاد سپاهان ۸میلیارد و ۶۹۷میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره آن نیز بالغ بر ۹میلیارد و ۸۲۹میلیون ریال است.