گروه بورس- پیش‌بینی فروش امسال کاربراتور ایران با ۹درصد کاهش پیش‌بینی شده است.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، کاربراتور ایران پیش‌بینی کرد تا پایان امسال از فروش انواع محصولات خود بالغ بر ۱۵۶میلیارد و ۶۴۶میلیون ریال درآمد کسب کند. کاربراتور ایران درآمد هر سهم امسال را با ۳۴میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۲۷ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «خکار» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۶درصد کاهش، سود عملیاتی ۳۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت دلیل تغییر را کاهش حجم مقداری فروش، افزایش نرخ مواد اولیه و دستمزد، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری به دلیل فروش سهام بانک پارسیان، کاهش هزینه مالی به دلیل استفاده از تسهیلات مالی کمتر و کاهش درآمد (هزینه) متفرقه به دلیل تسویه بدهی ناشی از دریافت ریفاینانس اعلام کرده است. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را برای اولین بار اعلام کرده است.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سال مالی ۸۶ مبلغ ۱۱۷۱۲میلیون ریال (۳۴۴ریال به ازای هر سهم) معادل ۵۵درصد از کل سود خالص، همچنین شرکت تعداد ۱۰میلیون و ۴۷۹هزار و ۱۳۱ سهم از سهام بانک پارسیان را در ابتدای خردادماه ۸۶ به مبلغ خالص ۱۷۹۷۵میلیون ریال (مبلغ ۱۰۹۰۹میلیون ریال سود ناشی از واگذاری) واگذار کرده است.

هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۵۰۰ریال را به عنوان سود هر سهم سال مالی ۸۶ به مجمع عمومی پیشنهاد کند.