گروه بورس - شرکت سیمان خاش به عنوان بهترین بهره‌بردار تولید معادن کشور در سال ۸۶ انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان خاش در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن که با حضور رییس جمهوری و وزرای صنایع و معادن و کار و امور اجتماعی برگزار شد، تندیس و لوح تقدیر به مهندس حمید اقبالیان، مدیر عامل این شرکت به پاس توفیقات ارزنده و برنامه‌ریزی‌های موثر در افزایش فوق‌العاده بهره‌وری بخش بهره‌برداری از معادن اهدا شد. مهندس حمید اقبالیان، مدیرعامل شرکت سیمان خاش در خصوص دلایل انتخاب سیمان خاش گفت: سیمان خاش در بخش توسعه معادن پوزولان از ۱۶ کیلومتر به رکورد ۳۲۰ کیلومتر دست یافته و همچنان این معادن در دست شناسایی و آزمون‌های شیمیایی و فیزیکی است.

همچنین بهره‌برداری از معادن این شرکت که تا پیش از این نیاز به آتش‌باری داشت، به سمت برداشت از معادنی که نیاز به آتش باری کمتر داشته و یا اصلا ندارند، سوق یافته است.

وی با اشاره به این که شرکت سیمان خاش کمترین آثار زیانبار زیست محیطی را هنگام تخلیه و برداشت از معادن بر جای گذاشته است، افزود: این شرکت در امر شناسایی منابع و معادن جدید در منطقه که جزو وظایف وزارت صنایع و معادن است، خود راسا اقدام کرده و طرح شناسایی منابع و معادن را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت سیمان خاش در پایان با تاکید بر پیشرفت ۹۰درصدی طرح افزایش ظرفیت سیمان خاش گفت: پیش‌بینی می‌شود پروژه افزایش ظرفیت این شرکت به میزان ۳۰ تا ۴۰درصد ظرفیت فعلی (۲۶۰۰ تا ۲۸۰۰ تن در روز) در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.