مهر- در پایان مهلت سه ماهه قانونی، ۷درصد شرکت‌های دولتی که ۳۸ شرکت را شامل می‌شود، صورت‌های مالی خود را ارائه کردند و سازمان حسابرسی لیست آنها را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار داد. خبرنگار مهر از سازمان حسابرسی کسب اطلاع کرد که در پایان مهلت سه ماهه ارائه صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، ۹۳ درصد این شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را در مهلت مقرر قانونی به این سازمان ارائه کردند و ۷درصد این شرکت‌ها که ۳۸ شرکت دولتی را شامل می شود، قادر به ارائه صورت‌های مالی نهایی خود به سازمان حسابرسی نشدند.

با توجه به عدم تمدید مهلت ارائه صورت‌های مالی برای این شرکت‌ها، رییس سازمان حسابرسی مراتب را جهت اقدام لازم به وزارت امور اقتصادی و دارایی منعکس کرده است. (۵ مورد از این موارد مربوط به عدم ارائه صورت های مالی تلفیقی است).

همچنین در سه ماهه اول سال جاری سازمان حسابرسی از مجموعه حدود ۱۱۵۰ شرکت مورد رسیدگی موفق به ارائه گزارش‌های حسابرسی ۳۴۳ شرکت به مجامع عمومی در رابطه با صورت‌های مالی سال ۸۵ آنها شد.

درصد گزارش‌های مقبول این شرکت‌ها ۳/۵۳درصد و گزارش های مردود و عدم اظهار نظر آنها ۴/۴درصد بوده است که نسبت به درصدهای دوره مشابه در سال قبل به میزان ۲/۵۳درصد و ۹/۴درصد اندکی بهبود نشان می‌دهد.