گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر سهام سه شرکت را در خرداد ماه امسال واگذار کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار تهران این شرکت در دوره مزبور از واگذاری سهام سه شرکت چادر ملو، پارس دارو و نفت پارس به ارزش یک‌میلیارد و ۵۷ریال توانست ۶/۳۳میلیون ریال سود کسب کند.

«وصنا» همچنین در این دوره بخشی از سهام صنعتی بهشهر، مارگارین، شیمیایی سینا، ساختمان اصفهان و تولی‌پرس را به پرتفوی خود افزود.

براین اساس صورت پرتفوی این شرکت در خرداد ماه شامل ۴۸درصد سهام فرآورده‌های غذایی، ۳۶درصد سهام واسطه‌گری مالی، ۴درصد سهام انبوه‌سازی و مستغلات، ۳درصد سهام استخراج کانه‌های فلزی و ۹درصد سهام سایر گروه‌ها بود.

بنابراین گزارش بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی «وصنا» که در ابتدای دوره معادل ۴۲۹میلیارد و ۱۶۵میلیون ریال بود در پایان دوره ۱۳میلیارد و ۶۶۰میلیون ریال افزایش یافت.

همچنین ارزش بازار این سرمایه‌گذاری‌ها نیز از ۵۴۸میلیارد و ۲۰۵میلیون ریال در ابتدای دوره به ۵۵۸میلیارد و ۹۸۵میلیون ریال در پایان دوره ارتقا پیدا کرد.

جمع درآمدهای شرکت شامل سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها و سود حاصل از فروش املاک در پایان بهار امسال معادل ۱۲میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال بود.

بر این اساس سود عملیاتی شرکت در پایان سه ماه اول سال معادل ۱۱میلیارد و ۴۵۸میلیون ریال سود خالص دوره ۱۱میلیارد و ۴۶۲میلیون ریال و سود انباشته آن معادل ۱۷میلیارد و ۳۸۸میلیون ریال بود.

شرکت در این دوره ۲۳ ریال سود برای هر سهم خود کنار گذاشت.