گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شاهد جو ضعیفی بود که در آن شاخص کل معادل ۸۹/۴۱واحد افت را تجربه کرد. در معاملات دیروز بازار سرمایه، کارشناسان در ابتدای بازار با خبر غیرمنتظره تغییر مددی، رییس تامین اجتماعی مواجه شدند. افزون بر این تشدید مباحث اقتصادی میان منتقدان سیاست‌های دولت نیز نظر کارشناسان در بازار را به سوی خود جلب کرده بود.

در بازار دیروز در گروه تجهیزات نماد صنعتی دریایی ایران شاهد توقف بود. گفته می‌شود صدرا در آستانه برگزاری مجمع عمومی با ایراد جدی بازرس و حسابرس قانونی مواجه شده است.

در گروه سهام اصل۴۴، دیروز عرضه‌ها نمود بیشتری داشتند. فولاد مبارکه اندکی پس از عبور از مرز ۲هزار و ۱۰۰ریال مغلوب عرضه‌های سنگین معامله‌گران حقوقی شد.

ملی مس نیز که معاملات شرکت در چند روز گذشته امیدهایی را برای دستیابی نماد به تعادل قیمتی ایجاد کرده بود، دیروز به صف فروش فرو رفت که این صف پس از جمع‌آوری مجددا به تابلو بازگشت.

در این گروه آلومینیوم ایران خریدهای کنترلی را شاهد است.

در گروه معدنی گزارش مناسب باما و اعلام پوشش بسیار خوب ۴۰درصدی شرکت در ۳ماهه نخست امسال انگیزه‌ای را برای جمع‌آوری صف فروش شرکت فراهم نیاورد.

در این گروه نماد توسعه معادن روی در آخرین روز معاملاتی پیش از برگزاری مجمع، خرید ۵۰۰ هزار سهم از صف فروش شرکت را تجربه کرد که این خرید البته تاثیری در کاهش صف ۲۱میلیونی شرکت به همراه نداشت.

در گروه ساختمانی توس‌گستر پس از معاملات بلوکی قابل توجه به صف خرید رسید.

در این گروه بین‌المللی توسعه ساختمان نیز با توقف نماد در بازار دوشنبه جهت تعدیل EPS مواجه شده بود.

در گروه خودرویی نمادهای چرخشگر و ریخته‌گری تراکتور دیروز بازگشایی شدند که با خود ۷/۵واحد افت را برای شاخص به همراه آوردند.

در بازار دیروز مجموعا جو کلی معاملات ضعیف بود. حجم خرید و فروش سهام ۱/۱۱میلیارد تومان بود که این معاملات ۸۹/۴۱واحد افت شاخص را به همراه داشت و از ۱۱۷نماد مورد معامله نیز ۳۱نماد با رشد قیمت و ۷۶نماد با افت ارزش دادوستد

شدند.

در بازار دیروز نماد گسترش خدمات کشاورزی، توسعه معادن روی و شیمیایی سینا متوقف شد و نماد‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی، کنتورسازی، چرخشگر، ریخته‌گری تراکتورسازی، نسوزآذر و معدنی دماوند بازگشایی شدند.