گروه بورس- پیش‌بینی فروش سال 86 شرکت پارس‌خودرو از 120درصد افزایش نسبت به سال قبل برخوردار است.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، شرکت پارس‌خودرو سود هر سهم سال ۸۶ خود را با سرمایه دوهزار میلیارد ریال مبلغ ۵۰۱ریال خالص پیش‌بینی کرده است.
شرکت این پیش‌بینی را با سرمایه یک‌هزار و 200میلیارد ریال در تاریخ 29فروردین ماه 86 مبلغ 801 ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را ناشی از افزایش سرمایه و کاهش هزینه‌های مالی به دلیل عدم خروج نقدینگی از شرکت اعلام کرده است.
بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۰خرداد ماه ۸۶ و جلسه هیات‌مدیره ۲۶خرداد ماه ۸۶، سرمایه شرکت از مبلغ یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته است.
هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد 80 درصد از سود خالص سال مالی 86 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
بنابر این گزارش پیش‌بینی عملکرد سال ۸۶ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۱۸۱درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۶درصد افزایش سود عملیاتی و ۱۱درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است. یادآوری می‌شود نرخ برابری منابع ارزی در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ برای هر دلار معادل ۹هزار و ۳۰۰ریال محاسبه شده است.