گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته، به‌رغم ثبت حجم محدودی از دادوستد سهام نشانه‌هایی از بهبود شرایط را در خود داشت. در معاملات دیروز بازار سرمایه، کارشناسان با مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات دکتر لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیدواری بیشتری نسبت به احتمال تغییر شرایط معاملات آغاز کردند، هر چند که همچنان احتیاط در خرید در دستور کار قرار دارد. که این امر باعث عدم رشد حجم بازار شده و معاملات در سطح محدود ۳/۳میلیارد تومان باقی ماند. انتظار می‌رود در صورت حصول توافقی که منجر به عدم فعالیت مجدد شورای امنیت در مورد پرونده هسته‌ای کشورمان شود، بازار با سرعت بیشتری روند جبران افت اخیر خود را در پیش بگیرد.

در معاملات دیروز در گروه تولیدکنندگان فلز روی بازار با توقف دو نماد توسعه معادن روی و کالسیمین در ابتدای معاملات دیروز مواجه شد، احتمال قوی انجام معامله انتقالی سهام ملی سرب و روی از توسعه معادن روی به کالسیمین و احتمال تعدیل کالسیمین در گزارش ۹ماهه دلیل این توقف ارزیابی می‌شود. با توقف ۲نماد یاد شده ملی سرب و روی با صف خرید و فرآوری موادمعدنی با خرید سهام در حدود حجم مبنای شرکت مواجه شد.

در گروه معدنی، ملی مس دیروز به‌رغم صف خرید ۸۲میلیون سهمی بدون عرضه باقی ماند. ۲۲۰هزار سهم عرضه شده ملی مس قیمت این نماد را تنها ۴ریال تغییر داد.

در گروه خودرویی، بالا بردن کف خرید از سوی بازار گردان‌ها موجب شده تا اقبال نسبی به سهام با P/E پایین این گروه پدید آید. در این گروه «سایپا آذین» پس از مدت‌ها صف خرید به دلیل احتمال تعدیل دیروز با عرضه‌های مناسبی مواجه شد. در گروه بانکداری، صف خرید قابل ملاحظه‌ بانک پارسیان موجب تداوم تلاش معامله‌گران برای کنترل عرضه‌ها در نمادهای بانک کارآفرین و اقتصاد نوین شد.

در گروه ساختمانی، صف فروش نوسازی ساختمان تهران دیروز مورد اقبال معامله‌‌گران قرار گرفت و ۲/۱میلیون سهم این شرکت خریداری شد با احتمال تقویت به تعادل رسیدن نماد نوسازی ساختمان، ساختمان ایران نیز با صف خرید مواجه شد.

در گروه تجهیزات، یک روز پس از پایان عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی در نماد تراکتورسازی ایران این نماد با صف خرید مواجه شد. نمادهای هپکو و کمباین‌ در این گروه نیز با صف خرید مواجه بودند.

در گروه انفورماتیک تقویت احتمال انجام معامله عمده در نماد خدمات انفورماتیک موجب شد این سهم در درصدهای منفی همچنان خرید داشته باشد.

در مجموع بازار دیروز، به‌رغم حجم اندک معاملات روند مناسب‌تری نسبت به روزهای قبل داشت که در صورت انتشار اخبار مساعد احتمال تقویت بیشتری دارد. شاخص نیز دیروز ۵۴/۲واحد رشد کرد. از ۱۲۵نماد مورد معامله تعداد نماد دارای رشد قیمت و افت قیمت برابر ۴۶نماد بود.