گروه بورس- مهتاب رحمتعلی: گروه استخراج کانه‌های فلزی بیشترین ارزش معاملات بورس را از ابتدای سال‌جاری تا ۲۱بهمن ماه به خود اختصاص داد. ارزش معاملات این گروه در دوره مزبور معادل ۷هزار و ۵۵۵میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال بود.

بنابراین گزارش چادرملو با بیش از دوهزار و ۵۶۲میلیاردریال ارزش معامله در جایگاه اول بیشترین ارزش معاملات این گروه ایستاد. توسعه معادن روی و معادن و فلزات نیز به ترتیب با بیش از یک‌هزار و ۶۴۹میلیارد ریال و یک‌هزار و ۳۸۰میلیارد ریال در جایگاه‌ها دوم و سوم گروه به لحاظ ارزش معاملات قرار گرفتند.تعداد شرکت‌های گروه استخراج کانه‌های فلزی ۸شرکت بود.از سویی شرکت «باما» که در این گروه جای دارد با ۳۶/۶۹۹درصد نوسان مثبت است، پر بازده‌ترین سهم سال را در میان شرکت‌های بورسی از آن خود کرد.

آخرین قیمت هر سهم این شرکت در تاریخ ۲۱بهمن ماه امسال ۷۰هزار و ۸۷۱ریال و میانگین قیمت هر سهم آن از ابتدای سال تا تاریخ مزبور۵۲هزار و ۶۰ریال بوده است.

گروه خودرو و ساخت قطعات مقام دوم بیشترین ارزش معاملات بورس را پس از گروه استخراج کانه‌های فلزی کسب کرد.ارزش معاملات این گروه که سایپا در راس آن بود از ابتدای سال تا ۲۱بهمن ماه بر ۵هزار و ۷۴۹میلیارد و ۷۸۴میلیون ریال بالغ شد.از این میزان ارزش معاملات، دوهزار و ۲۴۶میلیارد و ۶۱۷میلیون ریال متعلق به سایپا بود.ایران‌خودرو به عنوان تولیدکننده خودروهای ملی کشور توانست بعد از سایپا در رتبه دوم بیشترین ارزش معاملات گروه خودرو بایستد.ارزش معاملات این شرکت نیز در دوره مزبور ۹۲۹میلیارد و ۷۸۵میلیون ریال بود که با رقیب اصلی خود(سایپا) فاصله چشمگیری داشت.

قابل توجه آن که رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات گروه خودرو به شرکت ایران‌خودرو دیزل با ۶۱۸میلیارد و ۱۴۰میلیون ریال ارزش معامله تعلق یافت.گروه مواد و محصولات شیمیایی سومین گروه از لحاظ ارزش معاملات در سال جاری بود.این گروه پس از دو گروه نامبرده توانست با داشتن ۵هزار و ۵۵۷میلیارد و ۵۰۸میلیون ریال ارزش معامله و با فاصله بسیار ناچیز از گروه خودرو، در رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات جای بگیرد.پتروشیمی خارک، پتروشیمی اراک و پتروشیمی اصفهان سه شرکت برتر این گروه به لحاظ ارزش معاملات بودند.بنابراین گزارش ۵۸ شرکت در گروه محصولات شیمیایی حضور دارند.