گروه بورس - مهتاب رحمتعلی: با استفاده از «سیستم جامع مدیریت کارگزاری» شرکت‌های کارگزاری می‌توانند به صورت آنلاین با شعبه‌های خود در سراسر کشور ارتباط برقرار کنند. «میرطه موسوی‌نژاد» مدیرعامل شرکت رایان‌ هم‌افزا در حاشیه نمایشگاه بورس و اوراق بهادار، طی نشستی در جمع مدیران کارگزاری‌ها ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: طی یک سال گذشته ۱۴شرکت کارگزاری مشتری این نرم‌افزار (سیستم جامع مدیریت کارگزاری) شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تهیه این نرم‌افزار راه‌اندازی سرویس‌های آنلاین است، افزود: در نخستین گام، این نرم‌افزار با قابلیت استفاده برای کارگزاری‌ها در دسترس قرار گرفت. وی اضافه کرد: با استفاده از این نرم‌افزار کارگزاران می‌توانند در دفاتر مرکزی با سرعت و بدن هیچ گونه وقفه‌ای، عملکرد شعبه‌های خود را کنترل کنند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: از سویی گردش حساب‌های مشتریان نیز بر این اساس آنلاین شده و مشتریان در هر لحظه می‌توانند از وضعیت مالی و خرید و فروش‌ها اطلاع کسب کنند.وی در ادامه با توضیح درباره قابلیت‌های مختلف این سیستم برای استفاده کارگزاران به راه‌اندازی بخش پرتفولیوی این برنامه اشاره کرد. به گفته وی بخش مدیریت اوراق مشارکت و مدیریت صندوق مشاع نیز در آینده به کاربردهای این سیستم اضافه خواهد شد.در این نشست همچنین «علی‌اکبر زرگانی‌نژاد» مدیر کارگزاری امین سهم نیز گفت: استفاده از این برنامه‌ها به مدیران کارگزاری‌ها امکان کنترل دسترسی به کاربران را می‌دهد. وی کاهش بار هزینه‌ای کارگزاران، قابلیت توسعه کار کارگزاری‌ها، به روز نگه داشتن کارگزار و طبقه‌بندی اطلاعات را از جمله مزیت‌های این سیستم برشمرد.