گروه بورس- لیزینگ صنعت و معدن دلایل افزایش 29ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را اعلام کرد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۴۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۳۰ریال پیش‌بینی کرده است . این در حالی است که«ولصنم» در ۱۹ آذر‌ماه پیش‌بینی درآمد هر سهم را ۴۰۱ریال اعلام کرده بود. لیزینگ صنعت و معدن دلایل تغییرات را عمدتا افزایش درآمد اجاره، افزایش درآمد ناشی از کارمزد مربوط به افزایش تحقیقات دریافتی از تامین‌کنندگان مورد اجاره و افزایش درآمد ناشی از تخفیفات بیمه‌ای عنوان کرده است.هیات‌مدیره «ولصنم» در نظر دارد تقسیم ۸۰درصد سود هر سهم سال مالی ۸۵ (پس از کسر اندوخته قانونی) را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «ولصنم» برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب درآمد عملیاتی 15درصد کاهش بهای تمام شده داراییِ‌های فروش رفته و اجاره داده شده 30درصد کاهش، سود عملیاتی 7درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 5درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را ناشی از پیش‌بینی کاهش در حجم تسهیلات اعطایی، افزایش در هزینه‌های بیمه موارد اجاره و سایر هزینه‌های عملیاتی، افزایش سود قابل دریافت از محل سرمایه‌گذاری‌ها و کاهش نرخ تسهیلات بانکی دریافتی اعلام کرده است.
به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده آذر‌ماه ۸۳ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۰میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفته است.