گروه بورس - شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در 9 ماه سال جاری 77درصد از سود پیش‌بینی‌اش را پوشش داد.

براساس اطلاعیه سازمان بورس اوراق بهادار تهران شرکت نورد و تولید قطعات فولادی که سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۵ مبلغ ۳۳۶ ریال پیش‌بینی کرده بود، توانسته است، طی دوره ۹ ماهه، ۷۷درصد از این پیش‌بینی را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد سال جاری شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال قبل به ترتیب فروش 31درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 27درصد افزایش، سود عملیاتی 31درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 15درصد افزایش نشان می‌دهد.
طی اطلاعاتی‌ که شرکت در تاریخ ۱۷ آبان ۸۵ منتشر کرده است، هیات مدیره در نظر دارد که ۵۰درصد از سود پیش‌بینی سالانه را که معادل ۲۰۰ ریال است جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.
براساس اطلاعات ارائه شده، شرکت اعلام کرده است که طرح نوسازی و بازسازی نورد را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ 40میلیارد ریال در دست اجرا دارد که تاکنون 32میلیارد و 59میلیون ریال آن هزینه شده است و با 80درصد پیشرفت کار، برآورد می‌شود در پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
شرکت «فنورد» در نظر دارد که سرمایه شرکت را از مبلغ ۴۰میلیارد ریال، به ۶۰میلیارد ریال (معادل ۵۰درصد) از محل مطالبات حاصل شده و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.