مهر- وزارت امور اقتصادی و دارایی نشان می‌دهد اهداف دولت در فروش سهام شرکت‌های دولتی در نه ماه اول امسال نسبت به رقم مصوبه‌ بودجه‌ای ۱/۹۳محقق نشده است. براساس قانون بودجه سال‌جاری دولت موظف بوده در نه ماه اول امسال ۵‌هزار و ۵۵۰‌میلیارد ریال از سهام شرکت‌های دولتی را بفروشد، درحالی که عملکرد دولت در این مدت از فروش ۸/۴۸۱میلیارد ریال از سهام شرکت‌های دولتی حکایت دارد. این رقم در مدت مشابه سال قبل یک‌هزار و ۷/۲۵۴‌میلیارد ریال بوده است، به عبارت دیگر، رقم فروش سهام شرکت‌های دولتی در نه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲‌درصد کاهش نشان می دهد.

در قانون بودجه سال‌جاری در نظر گرفته شده است که دولت در مجموع ۷‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد ریال از سهام شرکت‌های دولتی را به‌فروش برساند.

در عین حال، لایحه بودجه ۸۶ بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و زمینه‌سازی برای جلب مشارکت مردم به منظور انجام بخشی از وظایف و اموری که بر عهده دولت است، با اعمال حمایت‌های لازم تاکید دارد.در این لایحه پیش‌بینی شده است که در سال آینده ۷۰‌هزار ‌میلیارد ریال از سهام شرکت‌های دولتی فروخته شود.یادآوری می‌شود، از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۴ فقط ۲‌هزار و ۷۰۰‌میلیارد تومان خصوصی‌سازی صورت گرفته است.