گروه بورس- شرکت گروه صنعتی بوتان با ۱۱۹ریال افزایش درآمد هرسهم امسال را به طور خالص مبلغ ۲۱۹ریال پیش‌بینی کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت با ۱۱۴میلیارد ریال سرمایه در ۱۷ آبان‌ماه پیش‌بینی درآمد هرسهم را مبلغ ۱۰۰ریال اعلام کرده بود.

«لبوتان» دلیل تعدیل را افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت بانک کارآفرین و شرکت بوتان یکتا بیتا، افزایش حجم فروش در ۳ماه سوم به دلیل سیاست‌های اثربخش بازاریابی و فروش، افزایش بهای تمام شده محصولات به دلیل افزایش حجم فروش، افزایش هزینه‌های عملیاتی به دلیل افزایش هزینه‌های توزیع و فروش در راستای افزایش حجم فروش و کاهش هزینه‌های مالی به دلیل افزایش وجه نقد ناشی از فروش عنوان کرده است.

پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۵ به مبلغ ۱۴میلیارد و ۲۳۶میلیون ریال (۱۲۵ریال به ازای هرسهم و معادل ۵۷درصد از کل سود) است.

با توجه به انتقال محل کارخانه به خارج از شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران (شهرک صنعتی کاوه، شهرستان ساوه)، «لبوتان» از سال ۸۱ از معافیت مالیاتی ۱۰ساله برخوردار است.

هیات‌مدیره گروه صنعتی بوتان در نظر دارد، تقسیم مبلغ ۱۰۰ریال برای هرسهم سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت پیشنهاد هیات‌مدیره در خصوص تقسیم سود را در دوم مهرماه مبلغ ۳۶ریال و در ۹آبان ماه مبلغ ۵۰ریال به ازای هرسهم اعلام کرده بود.

بوتان تا پایان دوره ۹ماه منتهی به آذرماه با تحقق ۱۱۱ریال سود به ازای هرسهم معادل ۵۱درصد از پیش‌بینی درآمد هرسهم را

پوشش داد.

همچنین درآمد حاصل از فروش «لبوتان» در این دوره در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۳۸درصد افزایش برخوردار بود و معادل ۷۴درصد از پیش‌بینی درآمد هرسهم را محقق کرده است.