گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن از سرمایه‌گذاری‌های خود طی سه ماه منتهی به پایان آذرماه امسال مبلغ 28میلیارد و 428میلیون ریال سود کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های «وصنعت» برای سال‌مالی جاری برابر رقم ۲۷۶میلیارد و ۶۱۴میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
این شرکت درآمد هر سهم برای سال‌مالی منتهی به پایان شهریورماه سال 86 را با سرمایه یک‌هزار و 500میلیارد ریال، مبلغ 251ریال پیش‌بینی کرده است.
مطابق اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد مطابق روال سال‌های گذشته تخصیص قسمت اعظم سود سال‌مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
پیش‌بینی عملکرد «وصنعت» برای سال‌مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی حسابرسی شده سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 8درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها مبلغ 91میلیارد و 439میلیون ریال افزایش، سود عملیاتی مبلغ 351میلیارد و 142میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ 346میلیارد و 496میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.
مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی ۸۵، با توجه به اخذ ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۱۵۸میلیارد و ۵۷۹میلیون ریال بابت فزونی بهای تمام شده به ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت بورسی و مبلغ ۱۲۷میلیارد و ۵۷۶میلیون ریال بابت کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدتی که به سر فصل بلندمدت تغییر طبقه‌بندی یافته‌اند در مجموع مبلغ ( ۲۸۶ میلیارد و۱۵۵ میلیون ریال به عنوان کاهش زیان کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در حساب‌ها منظور شده است.