گروه بورس- سرمایه‌گذاری غدیر دلایل کاهش درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذرماه ۸۵ را اعلام کرد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، عدم تحقق سودهای پیش‌بینی شده شرکت‌ها، عدم تحقق سود حاصل از فروش حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به کاهش قیمت سهام، کاهش سرمایه‌‌گذاری و اخذ تسهیلات مالی جدید ارزان‌قیمت از جمله دلایل تعدیل پیش‌‌بینی درآمد هر سهم امسال «وغدیر» است.

سرمایه‌گذاری غدیر درآمد هر سهم امسال را با پنج‌‌هزار و ۶۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۷۳ریال پیش‌‌بینی کرده است. این در حالی است که این شرکت در اردیبهشت ماه پیش‌بینی درآمد هر سهم را ۶۷۰ریال اعلام کرده بود و در ۲۷ آبان‌ماه (که به بازار منعکس نشد) پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال «وغدیر» مبلغ ۴۰۳ریال بود. همچنین پیش‌بینی عملکرد «وغدیر» برای سال مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۳۸درصد سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، ۴۶درصد کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، ۴۴درصد کاهش سود عملیاتی، ۵۶درصد افزایش هزینه‌های مالی و ۴۵درصد کاهش سود پس از کسر مالیات برخوردار است. بنابراین اطلاعات سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۵ عمدتا ناشی از فروش ۹۹/۴۹درصد از سهام شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان است.

مطابق تبصره یک ماده ۱۱ اساسنامه شرکت، خالص سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت برای تکمیل مانده حساب اندوخته مخصوص و مازاد به حساب هیات‌مدیره «وغدیر» در نظر دارد تقسیم مبلغ ۶۷ریال خالص برای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۵ پیشنهاد کند. برنامه شرکت مبنی بر افزایش حجم و تخصصی‌ کردن سرمایه‌‌گذاری‌ها از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها و منابع در اختیار شرکت و همچنین استفاده از منابع مالی ارزان‌قیمت است. شرکت اعلام کرده به منظور استفاده از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بخش‌های پربازده صنعت پتروشیمی قراردادهایی را منعقد کرده و پیش‌پرداخت‌هایی را نیز انجام داده است.