گروه بورس - سیمان هرمزگان در پایان سال منتهی به آبان‌ماه با ۲۸۸ریال افزایش، برای هر سهم مبلغ دوهزار و ۲۷۲ریال سود محقق کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در پایان سال‌مالی مزبور توانست کل پیش‌بینی‌های بودجه خود را به طور ۱۰۰درصد محقق کند.

«سهرمز» در ۲۶ مهرماه با ۱۳۵میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۹۸۴ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را عنوان نکرده است.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۳۰ خردادماه ۸۴ ، مقرر شد سال‌مالی شرکت از روز اول آذرماه هر سال آغاز و در پایان آبان‌ماه سال بعد به پایان رسد، لذا امکان مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به آبان ۸۵ با پیش‌بینی دوره مالی ۸ ماه منتهی به آبان ۸۴ وجود ندارد.

با توجه به اینکه محل کارخانه در منطقه محروم واقع است، مطابق مفاد ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، سیمان هرمزگان از تاریخ صدور پروانه بهره‌برداری (۰۴/۰۹/۸۱) به مدت ۱۰سال از پرداخت مالیات معاف می‌باشد و مالیات فوق مربوط به فعالیت‌های غیرعملیاتی است.

هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال‌مالی منتهی به۳۰ آبان ماه ۸۵ مبلغ ۳۰میلیارد و ۷۸۶میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۲۷ریال) برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد دهد.