گروه بورس- لحاظ کردن نرخ فروش صندلی و رودری خودروی ریو در بودجه امسال، جزئیات پیش‌بینی درآمد هر سهم سایپا آذین را تغییر داد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۶۸ریال پیش‌بینی کرده است. «خاذین» در ۳۰ مهرماه نیز پیش‌بینی درآمد هر سهم را ۵۶۸ریال اعلام کرده بود که در این پیش‌بینی، نرخ فروش صندلی و رودری خودروی ریو به صورت کارمزدی لحاظ شده بود. سایپا آذین تا پایان دوره ۹ماه منتهی به آذرماه با تحقق ۵۱۵ریال سود خالص معادل ۹۱درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داد.

پیش‌بینی عملکرد «خاذین» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶درصد افزایش نشان می‌دهد. خاذین اعلام کرده است که افزایش سرمایه‌ای به میزان ۳۳درصد در حال تهیه است که پس از اخذ مجوزهای لازم اجرا خواهد شد.

هیات مدیره در نظر دارد توزیع کل سود سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت سیاست تقسیم سود خود را در ۲۸ اسفندماه تقسیم مبلغ ۵۳میلیارد و ۸۷میلیون ریال به طور خالص (۵۳۱ریال به ازای هر سهم) برای سال مالی ۸۵ اعلام کرده بود.