گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ عرضه‌ها در بازار بود. معامله‌گران با توجه به افزایش محسوس نگرانی‌ها همچنین رشد محسوس قیمت سهام گروه بانکداری، لیزینگ و ساختمان، عرضه‌های سنگین در این نمادها را برنامه‌ریزی کردند. در این شرایط بازار با عرضه‌های سنگین در نمادهای لیزینگی کار خود را آغاز کرد. لیزینگ ایران، لیزینگ غدیر و رایان‌سایپا سه نمادی بودند که دیروز فشار سنگین فروش را تحمل کردند که در نماد رایان‌سایپا این عرضه‌ها با صف فروش نماد همراه شد. در گروه بانکی دو نماد بانک کارآفرین و اقتصاد نوین تحت فشار عرضه‌های معامله‌گران عموما حقوقی قرار گرفتند که در نماد بانک کارآفرین به مدد تعداد سهام کمتر و سهام شناور محدود عرضه‌ها جمع‌آوری شد، اما در نماد بانک اقتصاد نوین با معامله ۶/۹میلیون سهم صف فروش تشکیل شد. صف خرید ۳۰میلیون سهمی بانک پارسیان (که بیش از نیم درصد کل سهام این بانک را در بر می‌گیرد) موجب پس زدن عرضه‌ها شده و این مساله باعث شد عرضه‌های این نماد فروکش کند. با ریزش سهام بانک اقتصاد نوین نوسازی ساختمان تهران مالک حدود ۹/۶درصد سهام بانک اقتصاد نوین با عرضه‌های سنگین مواجه شد. این امر تا تشکیل صف فروش برای نوسازی جلو رفت. با ریزش نوسازی ساختمان تهران به عنوان لیدر گروه ساختمانی، تمامی نمادهای این گروه تحت عرضه قرار گرفتند که نماد آبادگران را نیز با صف فروش مواجه ساخت.

در گروه فلزی، ملی سرب و روی نیز با عرضه‌های سنگین مواجه شد، اما مقاومت مناسبی را به نمایش گذاشت. در گروه تجهیزات، نمادهای تراکتورسازی و کمباین، عرضه‌های سنگین معاملاتی را در درصد منفی شاهد بودند. در گروه سیمانی، فارسیت دورود در آستانه برگزاری مجمع و با احتمال تقسیم سود نقدی ۴۵۰ریال با صف فروش مواجه شد.

در مجموع بازار دیروز شرایط مازاد عرضه قابل توجه تحت تاثیر افزایش احتمال اوج‌گیری تنش‌های سیاسی را شاهد بود هر چند که به دلیل عرضه سنگین سهام در نمادهای دارای صف خرید شاخص در حد یک واحد مثبت باقی ماند.

حجم معاملات نیز بالغ بر ۵۶/۹میلیارد تومان بود، از ۱۲۹نماد مورد معامله، ۴۰نماد با رشد قیمت و ۵۴نماد با افت ارزش دادوستد شدند که در معاملات دیروز نمادهای دوده صنعتی ایران و نیروکلر بازگشایی شدند. نمادهای فارسیت دورود، بین‌‌المللی محصولات پارس و شاهد نیز توقف نماد بودند.