گروه بورس- پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش داروسازی جابرابن حیان تا پایان آذرماه ۵۴درصد افزایش دارد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در این مدت مبلغ ۴۷۸میلیارد و ۴۴۱میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که معادل ۸۱درصد از پیش‌بینی بودجه این شرکت را محقق کرد.

داروسازی جابرابن حیان درآمدهر سهم امسال را بدون تغییر در مقایسه با آخرین پیش‌بینی شرکت در مهرماه با ۱۲۶میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۲۰۴ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «دجابر» برای سال‌مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۴۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۵ را مبلغ ۷۰۰ریال خالص برای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت در مهرماه سود تقسیمی هر سهم را با سرمایه ۷۲میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار ریال اعلام کرده بود.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۹/۷/۸۵، سرمایه شرکت از مبلغ ۷۲میلیارد ریال به مبلغ ۱۲۶میلیارد ریال (معادل ۷۵درصد) از محل سود انباشته افزایش یافته و در تاریخ ۶/۹/۸۵ به ثبت رسیده است.

درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌مالی ۸۵ مبلغ ۲۷۵۳۸میلیون ریال (۲۱۹ریال به ازای هر سهم) معادل ۱۸درصد از کل سود خالص است این مبلغ در سال‌مالی قبل ۲۳۵۲۹میلیون ریال (۳۲۷ریال به ازای هر سهم) معادل ۲۳درصد از کل سود خالص دوره بوده است.