گروه بورس - شرکت ایران یاساتایر ورابر در دوره سه ماهه منتهی به پایان آذر سال‌جاری ۱۵درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را محقق کرد. به گزارش بورس اوراق بهادار، این شرکت درآمد هر سهم را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ۸۶ با سرمایه ۲۰میلیارد ریال در آذر‌ماه سال‌جاری مبلغ یک‌هزار و ۱۸۸ ریال پیش‌بینی کرده که در سه ماه نخست سال مالی ۱۵درصد از این پیش‌بینی محقق شد و شرکت به ازای هر سهم مبلغ ۱۷۹ ریال سود خالص کنار گذاشت.

همچنین شرکت در این دوره ۱۶درصد از پیش‌بینی سالانه درآمد حاصل از فروش، ۱۶درصد از پیش‌بینی سالانه بهای تمام شده کالای فروش رفته و ۱۳درصد از پیش‌بینی سالانه سود عملیاتی را پوشش داد.

بر اساس این گزارش، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال مالی ۸۶ را بین صاحبان سهام به میزان حداقل ۵۰درصد سود خالص به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این در حالی است که شرکت در آذر‌ماه سال جاری سود قابل تقسیم پیشنهادی سال مالی مزبور را مبلغ ۱۶میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۸۲۵ ریال) اعلام کرده بود.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی ۸۵ از نظر فروش ۳۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰درصد افزایش و سود خالص پس از کسر مالیات ۵۰درصد افزایش نشان می‌دهد.