گروه بورس- سیمان اصفهان دلایل افزایش ۲۹۹ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم را اعلام کرد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ناشی از افزایش میزان سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت، کاهش بهای تمام شده، افزایش هزینه‌های عملیاتی ناشی از تفکیک سربار بخش‌های تولیدی و خدماتی، افزایش درآمدهای متفرقه ناشی از فروش بخشی از ماشین‌آلات و وسایط نقلیه و فروش ضایعات غیرتولیدی از جمله دلایل افزایش پیش‌بینی‌ درآمد هر سهم این شرکت عنوان شده است.

این در حالی است که تا پایان آذرماه مبلغ ۱۵۷۷ریال سود برای هر سهم کنار گذاشته است که معادل ۷۴درصد از پیش‌بینی سود هر سهم است. همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری «سصفها» در سال‌مالی ۸۵ به مبلغ ۳۳میلیارد و ۶۱۲میلیون ریال (معادل ۲۰درصد از کل سود و مبلغ ۴۲۹ریال به ازای هر سهم) عمدتا مربوط به سود اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی است.

همچنین خالص درآمد (هزینه)های متفرقه سال‌مالی مزبور به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۵۵میلیون ریال عمدتا مربوط به درآمد حاصل از فروش یک قطعه زمین کشاورزی و باغ است.

پیش‌بینی عملکرد سیمان اصفهان برای سال‌ مالی در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش یک درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۲درصد کاهش نشان می‌دهد. سیمان اصفهان طرح‌های بهینه‌سازی الکتروفیلتر پیش گرم‌کن کوره شماره ۳ و اضافه کردن سیستم ایرلیفت بر این کوره و همچنین ترمیم و بازسازی سازه‌های بتنی قدیمی کارخانه با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۶میلیارد ریال در دست بررسی و اجرا دارد که تاکنون مبلغ دو میلیارد و۷۷۱ میلیون ریال در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است.

شرکت طی اطلاعات ارسالی آبان‌ماه ۸۴ هزینه سرمایه‌گذاری را مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال اعلام کرده بود.

هیات‌مدیره سیمان اصفهان در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد سود خالص سال‌مالی ۱۳۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.