گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران دلایل تعدیل درآمد هر سهم سال مالی جاری را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق بهادار، «وصنا» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال را در ۱۳ دی ماه امسال (به بازار منعکس نشد) مبلغ ۲۰۱ اعلام کرده بود. این شرکت دلایل تعدیل را کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها با توجه به سودهای تحقق یافته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، پیش‌بینی شناسایی سود حاصل از تغییر در ارزش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت بابت برگشت ذخیره، کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۳۲میلیارد و ۲۷۵میلیون ریال با توجه به ارزش بازار پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش هزینه‌های مالی و افزایش درآمدهای متفرقه ناشی از تحصیل اوراق مشارکت اعلام کرده است.
این شرکت بر درآمد هر سهم سال مالی جاری مبلغ 21ریال افزود.
از این رو «وصنا» پس از تعدیل یاد شده سود امسال را با سرمایه ۵۰۰میلیارد ریال مبلغ ۲۲۲ریال اعلام کرده است. براساس اطلاعات ارسالی این شرکت، هیات‌مدیره در نظر دارد، تقسیم ۸۰درصد سود هر سهم سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
این شرکت EPS سال مالی قبل را نیز در آخرین اطلاعیه (به تاریخ 11بهمن ماه سال 84) مبلغ 201ریال اعلام کرده بود که معادل 131ریال را محقق کرد. «وصنا» دلایل عدم تحقق آخرین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی قبل را احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در پایان سال مالی و دلیل تغییر در جزئیات (افزایش سود حاصل از فروش و کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها) را تغییر در نحوه شناسایی سود طبق استانداردهای حسابداری اعلام کرد.
پیش‌بینی عملکرد «وصنا» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۴۳درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۹۵درصد افزایش، سود حاصل از سایر فعالیت‌ها به مبلغ ۷میلیارد و ۴۷۲میلیون ریال کاهش، سود عملیاتی ۱۴درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۷۰درصد افزایش داشت.