گروه بورس - لیزینگ ایران تا پایان آذرماه با تحقق 290ریال سود برای هر سهم معادل 83درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش داد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان‌ بورس اوراق بهادار تهران، پیش‌بینی درآمد هر سهم، این شرکت با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه همچنان بدون تغییر مبلغ ۳۵۰ریال اعلام شده است. «ولیز» در شهریور و آبان‌ماه نیز درآمد هر سهم امسال را مبلغ ۳۵۰ریال پیش‌بینی کرده بود.
بنابراین اطلاعات لیزینگ ایران، تا پایان دوره 9ماه منتهی به آذرماه مبلغ 176میلیارد و 682میلیون ریال درآمد حاصل از ارایه خدمات داشته است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 62درصد افزایش داشته و معادل 77درصد از بودجه این شرکت را پوشش داده است. خالص درآمدها (هزینه‌ها)ی عملیاتی برآوردی برای سال‌مالی 85 به مبلغ شش میلیارد و 176میلیون ریال، به ترتیب متشکل از مبلغ (790/10)میلیون ریال و مبلغ 16میلیارد و 966میلیون ریال از بابت اقلام مذکور است.
پیش‌بینی عملکرد «ولیز» برای سال‌مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از ارائه خدمات ۷۳درصد افزایش، هزینه سود و کارمزد تامین مالی ۸۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۲درصد افزایش نشان می‌دهد.
مطابق مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات اعطایی توسط شرکت‌های لیزینگ حداکثر 17درصد تعیین شده است، به طوری که نرخ مذکور برای عقود با بازدهی ثابت (فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، جعاله، سلف و خرید دین) عینا برای تعیین قیمت نسیه اموال و ... به کار می‌رود و در مورد عقود مشارکتی (مضاربه و مشارکت مدنی) نرخ سود احتمالی برای انتخاب طرح از بین طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده به شرکت است.
درآمدهای غیرعملیاتی سال‌مالی ۸۴ به مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۹۰میلیون ریال (معادل ۱۳درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۳۷ریال) عمدتا بابت فروش ساختمان دفتر سابق شرکت و واگذاری سهام شرکت در شرکت خدمات تجارت است. بر اساس اطلاعات دریافتی در ۱۳ آبان‌ماه هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم سود به مبلغ ۳۰۰ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی ۸۵ پیشنهاد کند. شرکت طی اطلاعات اخیر سیاست تقسیم سود را اعلام نکرده است.