گروه بورس - علیرضا باغانی: روز گذشته دو نماد معاملاتی متوقف و چهار نماد معاملاتی بازگشایی شدند.

در روز دوشنبه نماد پارس خودرو و سیمان هرمزگان به منظور تعدیل مثبت EPS متوقف شدند و نماد شرکت‌های کیمیدارو، شیشه و گاز، روز دارو و فارسیت دورود پس از افزایش درآمد هر سهم بازگشایی شدند. بازگشایی این نمادها به‌دلیل بالا کشیدن شاخص صورت گرفت و سازمان بورس در این امر نیز تاحدی موفق بود. همچنین روز گذشته دو بلوک معادل ۹۳/۱ و ۶۸/۱درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان به‌صورت یکجا به قیمت پایه هر سهم ۶۰۰۰ ریال توسط شرکت سرمایه‌گذاری آتیه پگاه و موسسه فرهنگی پگاه به ترتیب در نماد ژعمده ۱ و ژعمده ۲ عرضه و معامله شد. گفته می‌شود خریدار این بلوک از داخل مجموعه پگاه بوده است. افزایش ارزش سهام بانک پاسارگاد

گفته‌های بازار: همزمان با رشد ارزش سهام شرکت‌های گروه واسطه‌گری مالی و بلوک بانکی در بورس تهران، ارزش سهم‌های بانکی خارج از بورس نیز تاثیر پذیرفته است. به‌طوری که قیمت سهام بانک پاسارگاد در سطح ۱۱۷۰ ریال معامله شد.

شنیده‌های ما: در تماس ما با واحد OTC بانک مزبور رقم معامله هر سهم بانک پاسارگاد در سطح گفته‌های بازار تایید شد.

تعدیل EPS «وصنا»

گفته‌های بازار: درباره سرمایه‌گذاری صنایع بهشهر گفته می‌شود که نماد شرکت امروز به منظور افزایش پیش‌بینی درآمد هر سهم به میزان ۲۰درصد بسته خواهد شد.

شنیده‌های ما: از درون شرکت خبر می‌رسد که احتمال دارد نماد امروز جهت تعدیل EPS بسته شود اما میزان تعدیل در حال حاضر ۲۰درصد نیست. همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از پرتفوی شرکت را بانک اقتصاد نوین تشکیل می‌دهد، NAV این سهم به ۱۶۰تومان رسیده است، لذا این نماد معاملاتی آینده خوبی در بازار سهام دارد.