گروه بورس- شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی سیاست تقسیم سود امسال را اعلام نکرده است. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در آذرماه پیش‌بینی تقسیم سود را مبلغ پنج‌میلیارد و ۵۹۵میلیون ریال از سود امسال معادل ۱۸۰ریال به ازای هرسهم اعلام کرده بود.

پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال «غشاذر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۵۳درصد کاهش دارد. این شرکت درآمد هرسهم امسال را با ۳۱میلیارد و ۸۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۹۱ریال پیش‌بینی کرده است که با تحقق ۳۱۰ریال سود برای هرسهم معادل ۷۹درصد از سود هرسهم را پوشش داده است.

پیش‌بینی عملکرد «غشاذر» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۸درصد افزایش و سود عملیاتی ۶۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت طرح احداث واحد تولید انواع محصولات از سال ۱۳۷۹ در خارج از شهر با برآورد سرمایه‌گذاری به میزان ۴۱۵میلیارد ریال را در دست اجرا دارد (شرکت قبلا در تاریخ ۱۲ مرداد ماه۸۵ سرمایه‌گذاری موردنیاز را مبلغ ۳۱۷میلیارد ریال و در تاریخ ۵ شهریور ماه۸۴ مبلغ ۲۳۱میلیارد ریال اعلام کرده بود) که در این خصوص تاکنون مبلغ حدود ۲۵۵میلیارد ریال (با ۷۵درصد پیشرفت کار) صرف شده است. همچنین تامین اعتبار ارزی و ریالی موردنیاز طرح به مبالغ ۱۹۱۲۱هزار دلار و ۴میلیارد ریال، از محل صندوق ذخیره ارزی و وجوه متمرکز ریاست جمهوری اقدام شده که موافقت بانک تجارت در خصوص تامین ارز موردنیاز در تاریخ ۱۲شهریور ماه۸۳ به شرکت ابلاغ شده است، لذا با توجه به تصویب وام درخواست شده برای طرح توسعه شرکت توسط بانک تجارت و الزام شرط شده در مصوبه مبنی بر افزایش سرمایه شرکت، در نظر است سرمایه شرکت به مبلغ ۱۹میلیارد ریال از محل اندوخته طرح توسعه و ۱۹میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران افزایش یابد. شرکت پیش‌بینی کرده است که طرح در اواخر نیمه اول سال ۸۶ به بهره‌برداری برسد.

مطابق بند ۴ گزارش بررسی اجمالی حسابرس مستقل در خصوص صورت‌های مالی ۶ماه منتهی به تابستان امسال « با توجه به مصوبه هیات‌محترم وزیران و اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص عدم افزایش قیمت محصولات لبنی در سال ۱۳۸۵ نسبت به سطح قیمت‌های پایان سال ۸۴، مقرر شد چنانچه واحد‌های تولیدی ادعای ضرر و زیان کنند، نسبت به ارائه مدارک و مستندات معتبر اعم از صورت‌های مالی و سایر مدارک موردنیاز به سازمان یاد شده اقدام نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد. از این رو، ممکن است ارائه مدارک و مستندات به سازمان مزبور سبب تعلق یارانه عدم‌النفع یا جبران زیان شود که اثرات احتمالی آن بر صورت‌های مالی شرکت در شرایط فعلی مشخص نیست.»