گروه بورس- شرکت شیشه و گاز دلایل تعدیل ۴۰ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را اعلام نکرده است. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در حالی درآمد هر سهم امسال خود را با ۵۳میلیارد و ۴۶۰میلیون ریال سرمایه مبلغ ۲۸۰ریال پیش‌بینی کرده است که در ۳۰مهر ماه برای هر سهم پیش‌بینی ۲۴۰ریال سود را داشت. با این حال پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شیشه و گاز در عملکرد سال مالی ۸۵ نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۴۲درصد کاهش برخوردار است. بنابراین اطلاعات شیشه و گاز توانست تا پایان دوره ۹ماه منتهی به آذر ماه با تحقق ۲۱۰ریال سود به ازای هر سهم معادل ۷۵درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «کگاز» برای عملکرد سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش یک‌درصد افزایش،‌ بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۲درصد افزایش و سود عملیاتی ۲۲درصد کاهش داشته است.

هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۰میلیارد ریال (به ازای هر سهم ۱۸۷ریال) را به عنوان سود سهام سال ۱۳۸۵ به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

هیات‌مدیره «کگاز» در نظر دارد، سرمایه شرکت را به میزان ۴۰درصد از محل مزبور اندوخته موجود، اندوخته پیشنهادی سال ۸۴ و مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد. لازم به توضیح است که شرکت در ۲۰مهرماه میزان افزایش سرمایه مزبور را ۵۰درصد اعلام کرده بود.

طرح نوسازی کوره شماره یک با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام‌شده تاکنون هشت هزارو۱۰۰میلیون ریال بوده و طرح ۲۵درصد پیشرفت کار داشته و تاریخ بهره‌برداری آن خرداد ماه ۸۶ اعلام شده است.