گروه بورس - شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال تا پایان دوره ۹ ماه منتهی به آذرماه توانست با تحقق ۹۵۶ ریال سود برای هر سهم معادل ۸۹درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۰۷۶ ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که درآمد حاصل از فروش مگسال تا پایان آذرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۳۸درصد افزایش برخوردار بود.

پیش‌بینی عملکرد «زمگسا» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۶درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

مگسال طرح افزایش ظرفیت دامداری (ساختمان و تاسیسات) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ سه میلیارد ریال و مخارج انجام شده به مبلغ دو هزار و ۴۶۵میلیون ریال (با ۸۲درصد پیشرفت کار) و طرح افزایش ظرفیت دامداری (۳۵۲ راس) با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ شش میلیارد و ۶۷۲میلیون ریال و مخارج انجام شده به مبلغ ۵ هزار و ۱۷۳میلیون ریال (با ۷۸درصد پیشرفت کار) را در دست اجرا دارد.

هیات مدیره در نظر دارد پس از طی مراحل قانونی نسبت به اجرای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به مبلغ ۲۰میلیارد ریال از محل اندوخته طرح و توسعه اقدام کند.

هیات‌مدیره اعلام کرده است تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۵ بین صاحبان سهام را مطابق ماده ۹۰ قانون تجارت معادل ۱۰درصد سود پس از کسر مالیات به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.