گروه بورس- علیرضا باغانی: نماد معاملاتی دو شرکت از شرکت‌‏های بورسی، طی معاملات روز یکشنبه بازگشایی و آماده انجام معامله شد. طی معاملات دیروز، ‌نماد معاملاتی شرکت سیمان خاش، پس از برگزاری مجمع عادی و تقسیم سود نقدی و نماد مبادلاتی شرکت قند شیرین خراسان، پس از برگزاری مجمع عادی فوق‌العاده و تقسیم سود نقدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

امروز نیز قرار است دو بلوک ۹۳/۱ و ۶۷/۱درصدی از سهام شیر پاستوریزه پگاه خراسان از سوی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه پگاه و موسسه فرهنگی و ورزشی پگاه با نرخ پایه هر سهم ۶۰۰ریال به صورت یک‌جا عرضه ‌شود.

جزئیات مزایده املاک شاهد

گفته‌های بازار: در بازار گفته می‌شود که شرکت شاهد در آستانه برگزاری مجمع فوق‌العاده به منظور تصویب افزایش سرمایه‌ موفق به انجام مزایده بزرگ املاک خود در شهرستان‌های مختلف کشور و تهران شده است.

شنیده‌های ما: براساس اخبار رسیده، شرکت شاهد در مزایده،‌ املاک خود بخشی از واحد‌های مسکونی برج آسمان، زمین‌های خوزستان و املاک مازندران را به فروش رسانده است. ارزش کل مزایده، بالغ‌بر ۱۴۵میلیارد ریال برآورد‌ می‌شود که بیش از ۷۰درصد از کل آن محقق شده است. شرکت شاهد از بابت مزایده مزبور پیش‌بینی درآمد هرسهم خود را به شکل قابل‌توجهی پوشش داده است و تاثیرات این مزایده در گزارش ۹ماهه شرکت به طور قطع اعمال خواهد شد. شرکت مزبور هشتم بهمن‌ماه جاری مجمع فوق‌العاده‌ای به منظور افزایش سرمایه برگزار خواهد کرد و در صورت تصویب مجمع، سرمایه شرکت شاهد ۷۷درصد افزایش خواهد یافت. بخش‌ اندکی از این افزایش سرمایه‌ از محل سود انباشته تامین می‌شود. هدف از این افزایش سرمایه، تامین منابع مالی لازم جهت طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های زیرمجموعه است.