گروه بورس- همایون دارابی: بازار دادوستد سهام روز گذشته به‌رغم تداوم عرضه‌های سنگین شاهد بهبود نسبی معاملات سهام برخی از گروه‌ها بود. معامله‌گران به‌رغم تغییر لحن طرفین درگیر در پرونده هسته‌ای کشورمان همچنین سفر نماینده ویژه فرانسه به تهران که احتمال تحقق ابتکاری جدید جهت خروج از بن‌بست کنونی را تقویت ساخته است، همچنان با احتیاط کامل روند دادوستد خود را ادامه دادند.

در بازار دیروز در گروه بانکداری، بانک اقتصاد نوین یک روز پس از بازگشایی نماد و رشد ۱۰۰درصدی قیمت با صف خرید قابل ملاحظه‌ای مواجه شد. تشکیل صف خرید برای نماد بانک اقتصاد نوین و استحکام صف‌های خرید در دو لیزینگ ایران و غدیر، باعث شد معامله‌گران به سوی رایان‌سایپا گرایش یافته و صف فروش این نماد را به صف خرید تبدیل سازند، هر چند که این صف خرید زودهنگام احتمالا در چند روز آینده با عرضه‌های قابل ملاحظه‌ای مواجه خواهد بود. لیزینگ صنعت و معدن نیز پس از ماه‌ها خرید ۱۰۰هزار سهم از صف فروش را شاهد بود. با حرکت بانک اقتصاد نوین، در گروه ساختمان نیز معاملات از استحکام نسبی برخوردار شد. در گروه تجهیزات عرضه‌های سنگین دیروز همچنان باعث عدم رشد سهام این گروه شد، هر چند که پتانسیل این گروه باعث جلب توجه کارشناسان به این گروه به عنوان سهام با توان پرداخت سود نقدی توام با رشد آتی سودآوری شده است.

در گروه دارویی معاملات ضعیف در اکثر نمادها جریان دارد، هر چند که برخی از نمادها از جمله داروسازی سبحان در آستانه افزایش سرمایه احتمالی شرکت به میزان ۱۰۰درصد ممکن است معاملات مناسبی را شاهد باشد. در گروه فلزی معاملات ضعیف گروه تولیدکنندگان روی همچنان ادامه دارد، هر چند که با افزایش احتمال انجام معامله عمده ملی سرب و روی، شایعات در مورد احتمال توقف نمادهای توسعه معادن روی و کالسیمین افزایش یافته است که در صورت انجام این معامله، به‌رغم عدم درج در صورت مالی تلفیقی توسعه معادن روی، این شرکت با تعدیل قابل ملاحظه‌ای مواجه خواهد شد.

در مجموع بازار دیروز با توجه به عرضه‌های سنگین در نمادهای سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، هپکو، تراکتورسازی و صندوق بازنشستگی و همچنین بازگشایی نماد سیمان خاش، شاهد افت ۹واحدی شاخص بود.