گروه بورس-فروش خالص شرکت ایران‌‌خودرو دیزل در دوره ۹ماه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۲درصد افزایش یافته است. به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت اطلاعات و صورت‌های ۹ماه نخست سال جاری خود را منتشر کرد که در این دوره ۹ماهه مبلغ ۸هزار و ۶۰۲میلیارد و ۵۶۸میلیون ریال فروش خالص و درآمد حاصل از ارائه خدمات کسب کرد و ۶۳درصد از بودجه سال جاری را پوشش داد. این درحالی است که میزان فروش شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر این اساس، ایران‌‌خودرو دیزل تاپایان آذر ماه سال جاری تعداد ۲هزارو ۳۱دستگاه کامیون سبک و سواری، ۶هزار و ۷۶۸دستگاه کامیون سنگین، ۹۶۹دستگاه مینی‌‌بوس و آمبولانس و یک هزار و ۴۸۴ دستگاه اتوبوس تولید کرد.

بر این اساس ایران‌‌خودرو دیزل تا پایان آذر امسال مبلغ ۸هزار و ۶۰۲ میلیارد و ۵۶۸میلیون ریال فروش خالص، ۷هزار و ۱۵۹میلیارد و ۴۵۶میلیون ریال بهای تمام شده کالای فروش رفته و یک‌هزار و ۳۹ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال سود عملیاتی کسب کرد که با این حساب سود خالص به مبلغ ۴۸۶ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال رسید و شرکت به ازای هر سهم مبلغ ۵۰۱ ریال سود اختصاص داد.

به سود خالص، سود انباشته در ابتدای سال نیز اضافه شد و در پایان مبلغ ۵۸۳ میلیارد و ۹۶۷میلیون ریال سود قابل تخصیص در حساب‌های شرکت منظور شد.