واگذاری«فسرب» به کالسیمین

گفته‌های بازار - در بازار شایع شده که بخشی از سهام فسرب قرار است از سوی کروی به کالسیمین واگذار شود. در صورت این واگذاری، ملی سرب و روی جهت تامین خاک خود دیگر با مشکلی مواجه نیست.گفته می‌شود، این معامله EPS گروه را ۱۰۰تومان و EPS کالسیمین را ۵۰تومان افزایش خواهد داد.

شنیده‌های ما: انجام چنین معامله‌ای بین کالسیمین و «کروی» در جریان است ولی تاثیرات آن بر EPS این شرکت‌ها هنوز مشخص نیست. آغاز فروش جهان‌نما از اواخر بهمن

گفته‌های بازار: درباره سامان گستر اصفهان گفته می‌شود کار فروش واحدهای تجاری برج جهان‌نما به زودی آغاز خواهد شد و از این بابت سود قابل توجهی برای «ثامان» مورد انتظار است.همچنین گفته می‌شود در حالی که چند طبقه از برج جهان‌نما به دلیل قرار گرفتن در حریم میدان تاریخی امام باید تخریب شود، مشتریان زیادی تاکنون برای خرید واحدهای تجاری این برج به شرکت سامان‌گستر اصفهان مراجعه کرده‌اند.

شنیده‌های ما: مرحله قیمت‌گذاری واحدهای برج جهان‌نما در حال انجام است و احتمالا کار پیش فروش این واحدها از اواخر بهمن ماه آغاز خواهد شد.برج جهان‌نما ۸۰هزار متر مربع زیربنا دارد که با مشارکت شهرداری اصفهان ساخته شده است.کوتاه‌ شدن برج جهان‌نما نیز موضوعی مربوط به شهرداری است و هیچ تاثیری بر روی فعالیت ثامان ندارد.

تعدیل EPS «ومعادن» تا ۵۵ تومان

گفته‌های بازار: بعد از این که گل‌گهر EPS خود را ۱۰درصد افزایش داد، سرمایه‌گذاری‌ معادن و فلزات نیز با احتمال تعدیل مثبت پیش‌بینی درآمد هر سهم تا ۵۵ تومان مواجه است.این تعدیل قرار است تا پایان نیمه اول بهمن ماه در EPS «ومعادن» اعمال شود.

شنیده‌های ما: از آنجا که شرکت متعهد است که بخشی از سهام چادرملو را بفروشد و سود آن نیز در بودجه ۸۵ لحاظ شده است،تعدیل مثبت EPS گل‌گهر به دلیل صف فروش چادرملو و عدم امکان فروش این سهم، نمی‌تواند چندان تاثیری در EPS «ومعادن» داشته باشد.