گروه بورس- علیرضا باغانی: شنبه آخرین مهلت فروش حق تقدم شرکت صدرا است.گفته می‌شود که شرکت قصد تمدید زمان عرضه حق تقدم را ندارد و می‌خواهد خود، حق تقدم‌هایش را به وکالت از سهامداران در بازار بفروشد. دلیل عرضه نشدن حق تقدم صدرا در بازار این است که نماد معاملاتی شرکت از روز ۲۲آبان ماه سال جاری متوقف شده است. بر اساس اخبار رسیده گزارش‌‌های شرکت برای بازگشایی نماد به بورس ارائه شده است و سازمان بورس نیز این گزارش‌ها را تائید کرده است. اطلاعات و گزارش‌های صدرا در اداره نظارت سازمان بورس است و این مدیریت نظارت بورس است که باید این گزارش‌ها را تائید، منتشر و برای بازگشایی نماد اقدام کند که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.طبق قانون بازار سرمایه مهلت عرضه حق تقدم در بورس۶۰روز است که می‌تواند از سوی عرضه‌کننده تمدید شود.اما از صدرا خبر می‌رسد که با پایان مهلت پذیره‌نویسی سهام در روز شنبه، حق تقدم‌های صدرا از سوی خود شرکت به نمایندگی از سهامداران در بورس با قیمت روز عرضه و سود حاصل از آن به سهامداران پرداخت خواهد شد. این در حالی است که بسیاری از سهامداران صدرا تمایل فراوانی به خرید حق تقدم‌های این شرکت به صورت مستقیم در بازار داشتند و این در شرایطی است که حتی گفته می‌شود که حق تقدم‌های صدرا قرار است به قیمت یکصد تومان در بازار فروخته شود. با این وصف سرنوشت حق تقدم عرضه نشده صدرا هنوز مشخص نیست.در بازار روز چهارشنبه نمادهای معاملاتی پارس سهام و ایتالران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و با توجه به ارائه آخرین اطلاعات به همراه نماد سیمان شمال بازگشایی شد.معاملات نماد شیشه و گاز ، کیمیدارو و بانک اقتصاد نوین نیز روز گذشته نیز متوقف شدند.

شناسایی سود در مزایده‌های املاک «تشاهد»

گفته‌های بازار - درباره سرمایه‌گذاری شاهد گفته می‌شود که مزایده بزرگ املاک شرکت شاهد به طور موفقیت‌آمیزی انجام شده و با سود قابل‌توجهی همراه بوده است.

شنیده های ما: از درون شرکت خبر می‌رسد که مدیران «ثشاهد» قصد دارند، به زودی در خبری جزئیات موفقیت‌های خود را در مزایده‌های املاک اعلام می‌کند.