گروه بورس- درآمد هرسهم شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 85 با سرمایه 13میلیارد و 544میلیون ریال مبلغ 491ریال به طور خالص پیش‌بینی شده است.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «تراک» پیش‌بینی درآمد هرسهم سال‌ مالی مزبور را در اسفندماه ۸۴ و مرداد و آذرماه سال‌ ۸۵ نیز همان مبلغ ۴۹۱ریال اعلام کرده بود.
بنابراین گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل فروش با 42درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با 42درصد افزایش، سود پس از کسر مالیات با 86درصد افزایش و همچنین سود عملیاتی نیز مبلغ 14میلیارد و 948میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد.
شرکت گسترش ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۱۳میلیارد و ۵۴۴میلیون ریال به مبلغ ۲۲میلیارد ریال معادل ۴/۶۲درصد از محل اندوخته توسعه و تکمیل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.
لازم به توضیح است که مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام به علت نرسیدن درصد حضور سهامداران به حدنصاب قانونی تشکیل نشد و برگزاری مجمع به تاریخ دیگری موکول شد.
جهت مزید اطلاع شرکت اعلام کرده است، طرح‌های عمده در دست اجرا شامل خرید ماشین‌آلات جدید با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ ۱۰میلیارد و ۴۶۳میلیون ریال با پیشرفت کار ۷۲درصد و زمان بهره‌برداری پایان شهریور سال ۸۶ (جهت مزید اطلاع شرکت قبلا زمان بهره‌برداری از طرح را، پایان سال ۸۴ و متعاقبا خردادماه سال ۸۵ و در تاریخ ۳/۵/۸۵، اواخر سال ۸۵ اعلام نموده بود) طرح ایجاد شبکه جدید کامپیوتری با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۵۵۰میلیون ریال و سرمایه‌گذاری انجام شده به مبلغ ۱۴۴۰میلیون ریال با پیشرفت کار ۹۰درصد و زمان بهره‌برداری پایان شهریور سال ۸۶ (قابل ذکر است که شرکت زمان بهره‌برداری از طرح را در تاریخ ۳/۵/۸۵، پایان سال ۸۵ اعلام نموده بود) می‌باشد.
شرکت اعلام نموده است، هیات‌مدیره در نظر دارد 52درصد از سود پیش‌بینی شده سال مالی 85 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد نماید. شرکت قبلا در تاریخ 7/9/85 اعلام نموده بود، هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ 3471میلیون ریال از سود پیش‌بینی شده سال مالی 85 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد نماید.