گروه بورس- شرکت معدنی املاح قصد دارد معادل ۹۰درصد سود قابل تخصیص خود را بین سهامداران تقسیم کند.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت معدنی املاح طی دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذر‌ماه امسال ۸۰درصد از پیش‌بینی سود سالانه را پوشش داد. این در حالی است که «شاملا» سود سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه امسال را با سرمایه ۶۰میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و ۳۷۶ریال پیش‌بینی کرده است.

این شرکت از فروش محصولات خود مبلغ ۱۴۶میلیارد و ۲۵۴میلیون ریال درآمد کسب کرد.

«شاملا» فروش امسال را بر هر رقم ۱۸۹میلیارد و ۲۸میلیون ریال اعلام کرده است. پیش‌بینی عملکرد «شاملا» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند‌ماه امسال نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۶درصد افزایش، بهای تمام شده ۴۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۶۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۵۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰میلیارد ریال و ۷۰میلیارد ریال (معادل ۶/۱۶درصد) در مجمع به تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه سال ۸۳ تصویب شده و در اختیار هیات‌مدیره است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند‌ماه امسال را در تاریخ‌های ۱۹/۲/۸۵ و ۲/۵/۸۵ مبلغ یک‌هزار و ۱۶۳ریال و در تاریخ ۱۰/۸/۸۵ مبلغ یک‌هزار و ۲۶۳ریال اعلام کرده بود. شرکت دلایل تعدیل را افزایش تولید و فروش پودر سولفات سدیم به خصوص در فاز دوم کارخانه اراک که از اوایل سال ۸۵ به تولید عملی رسیده است و در‌حال‌حاضر بالاتر از ظرفیت اسمی تولید می‌کند، اعلام کرده است.