گروه بورس - شرکت لامپ پارس شهاب طی 9 ماه ابتدای سال 70درصد پیش‌بینی سود سال 85 را محقق کرد.

به گزارش بورس اوراق بهادار تهران این شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۵ را با سرمایه ۵۴میلیارد ریال مبلغ ۴۷۶ ریال خالص پیش‌بینی کرده است. شرکت در ۹ ماه ابتدای سال ۳۳۵ ریال از این سود را کنار گذاشت.
پیش‌بینی عملکرد سال 85 شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از 9درصد افزایش فروش، 3درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، 40درصد افزایش سود عملیاتی و 17درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد 50درصد از سود پیش‌بینی شده سال 85 را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۴ به مبلغ ۹میلیارد و ۱۸۴میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۷۰ ریال و معادل ۴۲درصد سود خالص) عمدتا شامل مبلغ ۴میلیارد و ۴۹۶میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه (شرکت‌های مهتاب خراسان، حباب‌ساز، شهاب توشه و شهاب شیشه) و مبلغ ۴میلیارد و ۶۸۸میلیون ریال درآمد حاصل از فروش سهام (شرکت بیمه پارسیان) بوده است.
همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی 85 به مبلغ 4میلیارد و 500میلیون ریال عمدتا درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه است.