گروه بورس- درآمد هر سهم شرکت آلومینیوم ایران برای سال‌مالی منتهی به 29اسفندماه 85 با سرمایه 165میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار و 970ریال به‌طور خالص پیش‌بینی شده است.

به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «فایرا» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی مزبور در اسفندماه ۸۴ مبلغ ۲۵۱ریال و در تیرماه سال ۸۵ مبلغ ۱۶۲ریال و در مهرماه سال ۸۵ مبلغ ۶۳۹ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را افزایش نرخ فروش محصولات به‌رغم کاهش مقدار فروش نسبت به آخرین پیش‌بینی به میزان ۱۰هزار تن به‌دلیل خارج شدن تعدادی از دیگ‌های تولید مذاب آلومینیوم از مدار تولید اعلام کرده است.
بنابراین گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی مزبور در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل فروش با 28درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با 14درصد افزایش، سود عملیاتی با 154درصد افزایش و سود خالص پس از کسر مالیات 194درصد افزایش نشان می‌دهد.
این شرکت دلایل تغییرات را عمدتا افزایش نرخ فروش محصولات، فروش محصولات از محل موجودی‌های ابتدای دوره، کاهش مقدار تولید و فروش به‌دلیل خارج شدن تعدادی از دیگ‌های تولید مذاب از مدار تولید به‌دلیل مشکلات زیست‌محیطی و افزایش نرخ مواد مصرفی و دستمزد عنوان نموده است.
همچنین هیات‌مدیره «فایرا» در نظر دارد 10درصد از سود قابل تقسیم سال 85 را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.